MSI Classic CR70 2M-069NL Review

vuurdoop 27 april 2014, 912 views

MSI Classic CR70 2M-069NL

Pluspunten

• Heel snel, genoeg geheugen om niet na te denken over hoeveel je open hebt staan.
  • Mooi scherm, hiervoor had ik een dell inspiron 9300 met 1920x1200 nu met te veel dode lijnen, maar deze 1600x900 is ook voldoende.
  • Vrij licht gewicht voor het formaat.
  • Batterij gaat lang mee, uurtje of 5 bij normaal internetten, youtube etc.
  • Veel computer voor het geld...

Minpunten

• Windhoos 8, zoals alle micro$not besturingssystemen, houterig en een blinkend vernislaagje met daar onder veel gedoe en niet ergonomisch en dom. Alsof je op een tablet werkt voor slechtzienden maar ondertussen moet je een halve dialoogmijnwerker zijn om iets echt te kunnen doen. Het lijkt prachtig en innovatief en nieuw en super, maar ik was 4 uur bezig om 8.1 te krijgen en ben nu al zeker 8 uur aan het tweaken (bv hdmi audio??) of bv voor het afspelen van video heb je nog steeds vlc nodig of bv nog steeds geen sneltoets voor aanmaken nieuwe map of grootte van map in verkenner, geen database achtige omgeving voor de verkenner zoals bij apple, nog lang niet zo handig als bv win commander etc, Misschien kan msi iets met appel gaan doen??
  • Goedkoop aanvoelend toetsenbord, zit nu ook blikkerig geluid te maken en mee te veren als ik typ.
  • hdmi perikelen, geen audio output naar tv
  • Volume knoppen afwezig, als ik mag zeuren.

Een prima laptop. Nu een week in gebruik. Ik moest wel wennen aan het meeverende toetsenbord, het voelt goedkoop aan, maar werkt prima. Ik was wel een dag bezig met het installeren van 8.1. Het leek eerst alsof de updates die je eerst moest doen niet werkten, dus ging ik stunten met norton, maar het kostte gewoon veeel tijd om te installeren (80 updates, microsnot). Het was ook wennen aan windhoos 8. Ik was xp en ios gewend. Ios is natuurlijk echt top en intu´tief zolang je niet met concurrerende hardware moet communiceren (apple blijft een psychopatisch bedrijf, zoals alle groten). Maar de hardware is super snel. Het enige is, dat je niet direct via knopjes het volume kan regelen (alleen via dubbele toetsen met fn) en dat de hdmi uitgang geen audio doorgeeft aan de tv. Dit kan zover ik kon nagaan ook niet via instellingen of driver update van video of audio.
Zoals met alle windhoos apparaten moet het ook je hobby zijn om te tweaken en te zoeken op fora etc om het een beetje werkbaar te krijgen. Plug and pray zeg maar.

Heb jij ook een MSI Classic CR70 2M-069NL?

Als dat plug and play is en het de look and feel heeft van apple, dan ga ik daar zeker naar kijken ja. Maar ik kom uit een tijd dat linux nog met de hand geschreven moest worden en je zelf zo ongeveer de drivers er bij moest verzinnen. Maar als voormalige nerd is ubuntu dus te doen? Bedankt voor de tip.
Als je een hekel hebt aan Windows en Apple goed vind, waarom heb je dan geen Macbook gehaald? En, wat verwacht je nu eigenlijk voor deze prijs? Natuurlijk voelt het toetsenbord goedkoop aan. Ik zou als ik jou was eens naar een Lenovo kijken. En wat is de laatste keer dat jij volumeknoppen zag op een laptop? Voor zover ik weet is dat al jaren een toetscombinatie met de fn- en de fxx toetsen geweest. De laatste laptop die dedicated knoppen had die ik had was van 2001.

[Reactie gewijzigd door mincedmeat op 28 april 2014 17:42]

Zet je er lekker linux op :)
Er is net nieuwe Ubuntu 14.04 LTS gereleased.
dbhuis: Bij mij was de keus tussen een laptop, zwemles voor mijn dochtertje en vakantie of een macbook. Tja geen moeilijke keus.
Verder vind ik het principe van een recensie, dat je het product beoordeelt zoals je het uit de doos haalt. Ik kan er natuurlijk eerst een koffiezetapparaat, een linux machine of iets anders van maken en het dan gaan beoordelen, maar ja dan hebben we het over iets anders...