Sony MDR-EX50LP (Zwart)

Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sony MDR-EX50LP (Zwart) Review

RareAMV 24 april 2014, laatste update op 18 oktober 2014, 946 views

Sony MDR-EX50LP (Zwart)

Sterkste oortjes die ik ooit gehad heb, en daarbij klinken ze nog goed ook :)

Pluspunten

• Bouwkwaliteit!
  • Geluidskwaliteit!
  • Prijs!

Minpunten

• Geen!

Waarom deze oortjes?

Nou, ik ben een nogal chaotisch persoon, ik had voor deze oortjes de MDR-EX10LP, maar, zoals jullie al kunnen raden, raakte ik ze kwijt. Als jullie de review die ik had geschreven van de EX10LP hadden gelezen weten jullie dat ik toen eigenlijk per ongeluk(ahum, ik was slaperig) de verkeerde oortjes had gekocht. Toen wou ik deze oortjes eigenlijk al hebben, sinds ik deze al een keer eerder had gehoord, en ik was er zeer over te spreken.

Ok, je hebt ze gekocht voor de geluidskwaliteit, hoe klinken ze?

1 woord: prachtig^^. De lage tonen klinken bij deze oortjes 10 x beter dan die bij de EX10LP. De hoge tonen vond ik in het begin een beetje te schel(??), ik ben nogal gevoelig voor hoge tonen, maar ik wende er later wel aan. De middentonen zijn ook zeer goed. Soms (eigenlijk best vaak) vind ik ze beter klinken dan mijn home cinema set.

Zitten de oortjes comfortabel?

Voor mij wel, nattuurlijk zit het niet bij iedereen even goed, maar bij mij zitten ze gegoten, ik kan ze uren in hebben zonder er last van te krijgen. Ook bij deze oortjes zitten er verschillende maten rubbertjes bij(small, medium, en big). Ik had genoeg aan de medium^^.

En de vormgeving, nog iets speciaals?

Ahum, ik ben echt een leek op het gebied van design, tuurlijk, ze zijn mooi gecurved en hebben een mooie piano lak achtige kleur, maar dat is ook alles. Wat ik wel zeer handig vind aan deze oortjes is dat je heel gemakkelijk door hebt zonder te kijken voor welke kant, welk oortje is(zeer handig in het donker).

En hoe zit het dan met de bouwkwaliteit?

Nou, ik vind dit wel een applausje waard voor sony, al mijn vorige oortjes (op de philips na) begaven het altijd binnen 2-3 maand. Ik ben nogal veel in beweging (fietsen, folders rondlopen etc). Nu ben ik meestal ook niet al te zuinig/voorzichtig in gebruik met oortjes(in de knoop laten zitten, opfrommelen in mn zak, etc...). Maar deze oortjes, man, er is een tank nodig om deze kapot te krijgen, ze zijn bij mij: in de spaken, onder een fietsband, onder mijn voet, onder mijn bureau stoel etc gekomen, ik heb ze opgevrommeld, ik heb ze in de knoop gelaten, maar geen kik geven^^. Ze blijven heel, de kabel heeft geen enkele beschadigingen gekregen en de stekker is ook niet beschadigd.
En dan nog iets: ik heb ze bijna 7 maand. Ze hebben bijna het record van mijn philips oortjes verbroken met 8 maand XD.

Je conclusie?

Top oortjes voor een leuke prijs.

Ik ben geen topper in grammatica laat staan spelling dus als jullie iets vinden in de tekst waar jullie aan storen, laat het dan rustig en netjes weten in de comments, ik zal het veranderen waar nodig^^. Bedankt voor het lezen.

Edit 18-10-14: Dit vind ik een editje waard: afgelopen week ben ik een rondje gaan wielrennen en had mijn oortjes in het zakje op mn rug gestopt. Nu was ik dat vergeten en is de t-shirt in de wasmachine belandt, en wonder boven wonder, ze blijven het doen... :) ik geloof dat deze oortjes door een hel gegaan zijn. Oh, en ik heb ze nu een jaar, wat ook een prijs waard is.

Heb jij ook een Sony MDR-EX50LP (Zwart)?

Sony oortjes, niets anders voor mij meer. Heb de paar die ik bij mijn xperia p (MH-750) gekregen heb nu al 2 jaar en werken perfect en lijken nog gloednieuw. Zelfs als ik ze uitleen krijg ik positieve commentaar. Ik heb ook nog een Smart wireless pro headset en die oortjes heb ik nu ook al 2+ jaar en die werken ook perfect. Ik ben hierdoor niet eens toe aan een upgrade en ben van plan die nog lang te gebruiken.