Seagate Barracuda 7200.7 Plus ST3160023A, 160GB Review

Hoicks 2 november 2006, 995 views

Seagate Barracuda 7200.7 Plus ST3160023A, 160GB

Pluspunten

• Schijf is zeer stil en blijft ook vrij koel. Daarnaast is 5 jaar garantie van Seagate ook positief te noemen.

Minpunten

• Niet de snelste schijf in deze categorie

Deze schijf heb ik inmiddels anderhalve maand in gebruik en werkt als een zonnetje. Hij draait bij mij in mijn Windows 2000 server die 24/7 aanstaat. Deze schijf blijft veel koeler en is ook een stuk stiller dan zijn voorganger Maxtor 80GB 7200 2MB. De 8MB cache zorgt voor een behoorlijke performancewinst i.t.t. de Maxtor 80GB 7200 2MB schijf die ik in de server had zitten

Reden dat ik voor deze schijf gekozen heb is het merk. Seagate staat toch voor betrouwbaar, ook danzij de 5 jaar garantie die Seagate meelevert. De schijf is volgens diverse testen op internet niet de allersnelste schijf, maar koeling en stilte vind ik zaken die ook moeten meewegen bij een nieuwe schijf. Ik heb er in ieder geval geen spijt van dat ik deze schijf heb aangeschaft.

• AOpen AX3L (2 ISA, 4 PCI, 1 AGP, 3 DIMM)
  • Intel Celeron-A, 466 MHz (7 x 67) @ 525MHz
  • 384MB SDRAM
  • NVidia Riva TNT2 Model 64 (32 MB)
  • QUANTUM BIGFOOT_CY6480
  • SONY CD-ROM CDU571-Q (16x CD-ROM)
  • Conceptronic CBT100U (USB 2.0, 100m)
  • Windows 2000

Heb jij ook een Seagate Barracuda 7200.7 Plus ST3160023A, 160GB?