Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router Review

Daniella40 23 april 2014, laatste update op 23 april 2014, 6.767 views

Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router

Pluspunten

• Zeer goede ontvangst en signaal door het hele huis en zelfs buiten huis nog
  • Heeft een snelle installatie gemak wat ook nog is betrouwbaar is
  • Firmware op de router is overzichtelijk genoeg voor de gebruiker die er eenmaal in duikt en vervolgens geen waarde meer aan hecht

Minpunten

• Router is relatief duur geprijsd (Persoonlijk)
  • Router is niet altijd even stabiel (zo heb ik vaker gehad dat wifi vrijwel voor 2 seconden vastliep en daarna weer werkte) dit kan vervelend zijn tijdens gamen. wellicht dat een firmware update dit oplost.
  • Langzame Firmware update's (voor mijn gevoel)

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 5
Dit wil ik echter niet aanzien als een uitgebreide review voor de Netgear R7000, dit is meer een ervaring die ik met de router heb gehad.

Om maar te beginnen, heb deze router een aantal weken geleden gekocht om zodanig voorzien te worden van het allernieuwste in router gebied, dit omdat mijn ASUS RT-AC66 uiteindelijk kapot ging en ik dus een nieuwe kon uitkiezen.

uiteindelijk gekozen voor de R7000 aangezien deze een Dualcore 1Ghz Processor in zich heeft zitten wat mij voornamelijk echt aansprak. dit met name voor het gebruik van een USB/Hardeschijf op de router als een soort van Budget NAS.

om gelijk maar bij het begin te beginnen, deze router geinstaleerd via mijn tablet, dit om te testen of dit ook mogelijk zou zijn voor mensen zonder een pc of laptop. dit deed die uitstekend en binnen 3 minuten was ik al online. gelijk in de interface gekeken, wat daar voornamelijk opviel is dat de router een vrij makkelijke interface heeft die niet zeer uitgebreid is. ik had hier echter wel wat meer van verwacht! maar om het kort te houden, voor een normaal gebruiker die er een keer in het jaar waarde aan hecht (bij wijzen van) is het ruim voldoende!

Om dan maar door te gaan over het gedeelte bedraag internet... in een woord gewoon mooi stabiel en behaald gewoon de snelheid (in mijn geval 50Mbps down en up)

Dan het draadloos gedeelte, ik heb thuis het ene en andere aan Wifi producten staan, dit zowel op 2,4Ghz, 5Ghz, en AC... ik heb dan ook de router op zowel 2,4Ghz kunnen testen als 5Ghz, AC was voor mij niet zozeer van toepassing aangezien de 50Mbps...
het draadloze signaal op 2,4 was echter prima te noemen, overal wel goed ontvangst zelf buiten het huis en volledig in de tuin! snelheid hierbij zat meestal wel aardig in de buurt van de 37Mbps, wat vrijwel laag te benoemen is als ik 50Mbps heb. dit deed het dus uitstekend maar niet op volle snelheid (Dit licht wellicht aan me Wifi kaartjes, Internet Provider of instellingen, hier ben ik niet zeker over)

Dan om over de 5Ghz band te hebben, in een woord geweldig! in mijn geval was dit zelfs nog beter dan het 2,4Ghz kwa signaal overal in het huis vrijwel 5 streepjes op mijn smartphone. zelfs boven op de 3de verdieping.
de snelheid was echter minder te noemen, op me mobiel was dit 41Mbps, en op mijn laptop gemiddeld 37Mbps. (nogmaals, ik denk dat dit meer aan de wifi kaarten of provider van mij licht)

Zelf ben ik nu in bezit van de TP-Link Archer C7, een router die mij vrijwel de helft heeft gekost en kwa prestaties beter scoort (tenminste in snelheid, niet in ontvangst)

Heb jij ook een Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router?

Mijn Asus RT-AC66 is vannacht kapot gegaan door bliksem inslag. Bevalt deze je beter dan de Asus? Met name qua bereik? Of zijn ze vergelijkbaar?
Ik weet niet wat je voor WLAN kaartje gebruikt maar mocht het een Intel 6xxx serie zijn en je gebruikt N op 2.4 en 5Ghz dan is dat van die 2 seconden een probleem van jou kaartje.
Betreft een Rlink kaartje
ben newbie so.. heeft deze groot bereik?