Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-WDR4300 Review

marcelvdk 22 april 2014, laatste update op 22 april 2014, 1.157 views

TP-Link TL-WDR4300

Pluspunten

• Snelle installatie , makkelijk te doorlopen.
  • Naderhand zaken aanpassen gaat makkelijk.
  • Firmware update was een makkie.

Minpunten

• Bij 1e keer doorlopen wizard wordt niet gevraagd om de inlognaam/WW te wijzigen. Voor de tweakers geen probleem, maar voor de normale(niet tweaker) gebruiker zou dit eigenlijk wel moeten.
  • Verders geen.

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 3
De router is nu een weekje in gebruik. Na aansluiten de wizard doorlopen en je bent klaar. Ik hoop / verwacht dat deze router met z'n 3 antennes de wifi beter voor elkaar heeft dan mijn vorige router. Maar op dit moment kan ik dat nog niet testen. (tablet is op vakantie adres). Het lijkt erop dat de router stabiel zijn werk doet. Als ik kijk wat je er allemaal mee kan, dan is het voor het geld een koopje. Ben er alleen nog niet van overtuigd dat de gigabit poorten echt zo snel zijn. Hele netwerk is gigabit, maar als ik van mijn deskop PC grote bestanden overstuur naar mijn HTPC, dan kom in niet verder dan 15 Mbyte/sec. Terwijl eerdere testen tussen PC en HTPC met beide op een gigabit switch snelheden liet zien van ruim 70 Mbyte/sec. Nu ga ik van PC --> Switch --> TPlink -->> HTPC , en kom ik dus niet verder dan de eerder beschreven 14 Mb/sec. Dus daar moet ik nog verder induiken.

Heb jij ook een TP-Link TL-WDR4300?