Dane-Elec So Speaky 320GB Review

bassethoundNewbie 20 januari 2009, 1.744 views

Dane-Elec So Speaky 320GB

Pluspunten

• Prijs. Je krijg toch een redelijk apparaat voor relatief weinig geld.
  • Speelt groot aantal verschillende bestanden af.
  • Eenvoudige bediening.
  • Eenvoudig aansluiten ook op oudere televisies.

Minpunten

• Soms hapert het beeld even.
  • Te weinig opties.
  • Trage reactie afstandsbediening.

Geluidskwaliteit Score: 4
Ik was op zoek naar een eenvoudig media centre omdat ik het zat was telkens dvd's te moeten branden en dan halverwege de film te merken dat er iets mis met het schijfje (of dvd speler) was. Aangezien ik nog gewoon een CRT televisie heb (waarom wegdoen als ie het nog doet?) stel ik niet zoveel eisen aan het media centre.
Media centre ziet er eenvoudig doch robuust uit. Afstandsbediening lijkt op die bijvoorbeeld Philips, Yamaha en Marantz ook leverde bij oudere dvd-spelers. Overzichtelijk apparaat met knoppen op de juiste plek dat helaas wel soms traag reageert op commando's.
Op de harde schijf maak je enkele mappen aan waarin je foto's, muziek, bestanden of films zet. Daarna is het een kwestie van de bestanden te slepen naar de juiste folder.
Zodra je het apparaat aansluit en inschakelt moet eerst de juiste beeldinstelling worden bepaald. Niet erg handig maar met een paar keer drukken op de knop. Muziek en foto's afspelen is kinderlijk eenvoudig. Je zou wat meer opties willen hebben maar ach de prijs is er naar. Films afspelen, dat is toch waar je zo'n apparaat in eerste instantie voor koopt, is een verhaal apart. Conform de handleiding, die je beter van internet kunt halen want die is uitgebreider dan de meegeleverde, zette ik alle speelfilms in de daarvoor bestemde folder. Klik je dan vervolgens op die folder dan zie je allemaal verschillende afbeeldingen van de VOB-files. Die staan dan niet per film gegroepeerd maar volgens mij kris kras door elkaar. Hier zou je dus eigenlijk alleen maar AVI of soortgelijke bestanden in moeten zetten. Voor DVD bestanden moet je dus navigeren via de folder "Bestanden", daar de map van de film selecteren en vervolgens op "play dvd" drukken. Het werkt, maar logisch is het allemaal niet.

Heb jij ook een Dane-Elec So Speaky 320GB?

Even een kleine opmerking op je review. Ik merk dat je wel een duidelijke mening over het product hebt en niet zomaar een paar regels hebt heen gekwakt hebt. Maar je zou je review eigenlijk iets duidelijker moeten maken. Vooral een paar kopjes, over de onderdelen van je review. En als je dingen iets uitgebreider vertelt ziet het er gelijk een stuk aantrekkelijker uit.
Je review heeft wel potentieel. Doe er wat mee zou ik zeggen! Succes!

P.S een paar foto's helpen ook vaak om een beeld te vormen. Op zich is je verhaal duidelijk hoor, maar vooral de overzichtelijkheid mag iets beter.

[Reactie gewijzigd door sergev op 20 januari 2009 13:06]