HTC One (M8) 16GB Grijs

Specificaties 5" • 1920x1080 (Full HD) • 16GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

HTC One (M8) 16GB Grijs Review

rmuije 22 april 2014, laatste update op 22 april 2014, 636 views

HTC One (M8) 16GB Grijs

Pluspunten

• Afwerking en materialen
  • Snelheid
  • Beeldscherm

Minpunten

• enigzins aan de grote kant

Na ong. 1 jaar met de HTC one te hebben rondgelopen, ben ik overgegaan op de M8. Via Expansys gekocht en keurig door DHL afgeleverd. Eerste zaken die opvallen is dat de deze nieuwe One M8 flink groter is, Bij de eerste keer de telefoon aanzettenvalt direct op dat de iconen er beter verzorgd en strakker uit zien.

De nieuwe HTC sense is verbeterd qua gebruiksvriendelijkheid ten opzichte van de vorige One. De telefoon voelt een en al kwaliteit en straalt dat ook uit. Wel moest ik een nieuwe Nano SIM bij Vodafone ophalen om deze te kunnen gebruiken in mijn nieuwe One.

Met de vorige One ondervond ik geen enkel hardware probleem. Een probleemloze smartphone waarvan de software altijd soepeltjes verliep. Ik verwacht van deze nieuwe M8 niet minder. Het beeld, het geluid, de werking het is allemaal van goede kwaliteit. De camera (ondanks de kritieken als enige minpunt) is voor een smartphone meer als genoeg. Er zijn nu nog meer directe instellingen en is het achteraf scherpstellen een handige toevoeging.

Ook ziet de standaard HTC e-mail functionaliteit met subtiele kleuren er nu beter uit. Accounts aanmaken is een fluitje van een cent. HTC Blinkfeed vind ik persoonlijk handig omdat het nieuws is te personaliseren.

Geinstalleerde Aps.

• WD Cloud
• Booking.com - flightstast
• Whats app – Skype
• Quickpick
• Chromecast (Google streaming TV)
• Etc.

Nog even heb ik getwijfeld om te wachten op de nieuwe Xperia Z2. De grote plastiek Samsung S5 was voor mij geen optie. Het is vooral de algehele kwaliteit die van deze HTC One M8 uitstraalt en mij de doorslag gaf om met dit merk te continueren. Een fantastische telefoon (naast het hinderlijke HTC opstart toontje wat niet is uit te zetten) verder geen kritiek.

Heb jij ook een HTC One (M8) 16GB Grijs?

HTC boot sounds zijn altijd behoorlijk hard en kunnen inderdaad irritant zijn.
Oplossing voor mij was een even simpel als doeltreffend appje genaamd Silent Boot, zoek er maar naar in de Play Store.