Thermaltake Commander MS-I Snow Edition Review

fornix 20 april 2014, laatste update op 20 april 2014, 473 views

Thermaltake Commander MS-I Snow Edition

Pluspunten

• Goedkoop
  • Mooi fiberglas schermpje
  • Fraai uiterlijk
  • licht komt er mooi uit
  • Grote koelers tot 16cm hoog kunnen ingebouwd worden zonder het moederbord uit de kast te halen.

Minpunten

• Kabel management is erg krap
  • Frontje is andere kleur wit
  • Goedkoop materiaal

In Januari besloot ik om een nieuwe behuizing te kopen, ik zocht iets moderns dat erg opviel en het liefste met een ruitje. De Thermaltake MS-I Snow Edition viel me gelijk op vanwege het fraaie design en natuurlijk de prijs. Omdat de muren in mijn game kamer wit met blauw zijn besloot ik om blauwe neon strips en fans te kopen voor mijn nieuwe kast.

Toen ik de behuizing binnen kreeg en uit de verpakking haalde viel me gelijk op dat het wel een hele lichte behuizing is, vergeleken met mijn oude Cooler Master misschien wel drie keer zo licht, ook voelde het materiaal wel iets goedkoper en het frontje was niet exact de zelfde kleur als de rest van de behuizing.

Het inbouwen van het moederbord, harde schijven, en videokaart ging vrij simpel en snel vooral door het schroefloze systeem voor de harde schijven en natuurlijk de opening achter het moederbord waardoor de grote Z600 koeler ingebouwd kon worden zonder het moederbord uit de behuizing te halen.

Helaas toen ik bij de voeding kwam (die ik altijd als laatste inbouw) kwam ik een groot nadeel tegen, er zit kabel management in maar het is heel erg krap, nog niet eens 1 centimeter, daardoor staat het zijpaneel onder druk van de kabels die er tussen gepropt zitten.

Uiteindelijk ben ik wel heel blij met de behuizing maar er zijn betere voor het geld. Kijk maar naar de Zalman modellen, die hebben naar mijn mening betere bouwkwaliteit en kabel management.

Heb jij ook een Thermaltake Commander MS-I Snow Edition?