Specificaties Socket 1150 met Intel Z87 chipset - Bekijk alle specificaties

ASRock Z87 Extreme3 Review

zoWezel 18 april 2014, laatste update op 18 april 2014, 418 views

ASRock Z87 Extreme3

Pluspunten

• uiterlijk
  • stabiel
  • prijs

Minpunten

• fragiel
  • Drivers

Layout Score: 3
dit is mijn 1ste review dus ik ontvang graag kritiek :) P.S. ik heb geen goede kwaliteit camera op dit moment om mooie en goede foto's te maken dus sorry daarvoor Waarschijnlijk als ik op korte temijn een goede camera weet te vinden zet ik er nog foto's bij :D

Ireden waarom ik diet Moederbord kocht:
ik zocht voor mijn eerste computer build een overklokbaar maar goedkoop moederbord voor de 1150 socket voor mijn Intel I5 4670K. toen werd door een vriend van me dit moederbord aangeraden. dus ik kocht dit moederbord

Uitpakken
Ik heb dit moederbord op Azerty.nl gekocht voor een prijs van rond de 90 euro. in de pricewatch staat het moederboord zelfs ietsje duurder dan toen ik hem kocht. ik haalde hem uit de doos en dacht: Wat een mooi moederbord je kan hem niet mooi vinden is puur mijn smaak ;). De accessoires die er bij zitten zijn niet veel maar wat verwacht je voor 90 euro.

inbouwen:
het inbouwen ging voor mijn eerste computer build nog best goed. mijn voeding was dead on arrival dus moesten we hem terug sturen. toen ik dit moederbord voor het eerst erin bouwde had ik nog geen videokaart nu wel. nu we het toch over dde videokaart inbouwen hebben dat was wel iets minder. toen ik mijn MSI R9 270 erin bouwde brak het schuifje aan de achterkant van de PCI-e-slot af en aangezien er maar een PCI-e 3.0 16x bedraad is voor 16x moest mijn videokaart wel daarin. ik zette er niet veel kracht op en als 14 jarige die kippenkracht heeft is dat dus best wel knap. verder is er nog niks stuk.

drivers:
waarom heb ik voor drivers een apart kopje omdat die echt slecht zijn behalve voor je tempratuur van je CPU te bekijken is het nergens handig voor. de fans die je wil wat kan volgens ASRock want op hun site staat het beschreven als FANtastic-Tuning het is verre van fantastisch wan sommige werken wel en sommig niet er 5 fan aansuitingen (er is ook een power fan maar die kan je niet verstellen) waar 2 CPU aansluiting zijn dus ik sluit al me fans aan en wil ze met de softwarre op de goede stand zetten. de CPU en fan3 werken goed niks mis mee fan 2 kan ik maar op4 standen zetten 0%, 25%.50% een 100% waar 75% is gebleven geen idee fan1 die stel je op de goede setting en je klikt op apply er gebeurt niks hij blijf gewoon op 100% draaien dus ook heel hand.

Layout:
de layout van het moederbord is op de meeste plaatsen normaal en daar heb ik dan ook niks over op tem merken. dan is er echter een ding waar ik lang over naar heb gedacht en nog steeds niet uit ben. er zit naast alle fan aansluiting ook een power fan (dat is gewoon een 3-pin connecter dus geen molex) maar wie op deze wereld heeft dat nodig want als ik mijn fan überhaupt op volle snelheid wil laten draaien dan sluit ik hem wel aan op molex want adaptertjes voor 3-pin naar molex kan ik zelfs hier bij de mycom halen en die heeft haast geen adaptertjes maar oke dat is mijn rage over de layout :D

conclusie
voor de prijs is het een goed moederbord beetje fragiel maar het kost 90 euro alleen de drivers zijn om te janken

• Inte core l I5 4670K
  • MSI Radeon R9 270

Heb jij ook een ASRock Z87 Extreme3?

Ik raad je aan voor goede interpunctie te zorgen, hoofdletters en komma's punten enz enz.. Dat maakt het een stuk prettiger leesbaar. Verder wilde je het bord gebruiken voor OC, dan zien we daar natuurlijk ook resultaten van terug. En als laatst zien we ook graag foto's, hoe brak ook. Eventueel een foto van www.

Gooi er eens wat benchmarks zoals Superpi, en een stresstest zoals Prime95 tegenaan. Dan kan je pas over stabiliteit spreken. Al met al een leuke poging, maar een echter review is anders. Succes
oke ga ik doen foto's moeten er nog bij maar heb nu geen goede kwaliteit camera en zelf had ik nog geen benchmark programma's dus nu weet ik er een paar ga ik zeker ook testen. en de interpunctie ga ik nog helemaal in orde maken maar moet ik even de tijd voor zoeken dus ik ga er aan werken :D

edit: ik heb prime95 en superpi gedownload ga ik na mijn werk mee aan de slag als je nog andere benchmark programma's hebt laat het me maar weten ik sta open voor tips

[Reactie gewijzigd door zoWezel op 19 april 2014 09:05]

Dat met die fan-profielen heb ik ook met mijn Extrememe4, maar die clipjes die afbreken, ik weer niet hoe mensen dat voor elkaar krijgen, maar het blijft natuurlijk fragiele hardware, dus dan hoef je ook niet veel kracht te zetten.
moet men het clipje wel eerst naar achter openen voor ze hun videokaart er in forceren
deed ik maar ik zetten mijn videokaart er gewoon normaal in maar blijkbaar had ik hem niet goed naar achter gedaan ofzo ik weet het niet maar hij schoot ineens weg dus het kan aan mij liggen dat ik maybe best onhandig ben met dingen maar ja zo erg is het niet na bijna een jaar verder en nog steeds zit mijn videokaart er nog in
Kan ook geen kwaad , zo lang hij maar goed in de pci slot zit en vastgeschroefd zit aan de case kan hij geen kant op, ben zelf geen fan van de clipjes die je omlaag moet duwen voelen altijd vrij fragiel aan. http://www.ninjalane.com/...fied/expansion_layout.jpg
dit werkt veel beter alleen niet elke fabrikant gebruikt het