HP Procurve 1800-24G Review

mservaes 19 januari 2009, 1.916 views

HP Procurve 1800-24G

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijke (doch iets te eenvoudige interface voor kenners denk ik) interface !

Minpunten

• Jammer dat de laatste 2 poorten shared zijn met de interfacejes voor eventueel glasvezel aan te sluiten...

Features Score: 4
Ik heb deze switch nog maar een paar keer geinstalleerd, maar onlangs moeten installeren in een LACP opstelling tussen 4 servers...
Ik haal een snelheid met iperf van bijna 500mbit, wat zeker niet slecht is - maar ik vraag me af wat hiervan de meerwaarde was, ten opzichte van een opstelling zonder gebruik van LACP (802.3ad), want daar haal ik met diezelfde procurve 450 tot 470mbit, niet echt een serieuze snelheidswinst.

Misschien moet ik de bekabeling nog eens opnieuw bekijken, maar ik vermoed eerder dat ik niet veel sneller zal kunnen.

• HP Proliant DL360 G5

Heb jij ook een HP Procurve 1800-24G?

ik heb met deze switch de gigabitlijn volgetrokken over NFS. De server is een HP ML 110G5 met een 3ware 9650SE 4 poorts raid kaart. schijfjes zijn 4 samsung spinpoints van 500GB.

Ik heb mn laptop met gigabit lan aan de switch gehangen met een patchkabeltje (cat5e :)) en een ramdisk van 1,5 GB aangemaakt in ubuntu. Deze was in een 13 seconden vol. Dat is dus ongeveer 120mb/s wat ik dan weer vrij goed vertaal als 1 Gbit/s

over LACP, zoals reeds eerder gezegd heeft dat volgens mij voornamelijk met te maken meerdere connecties, voor wat betreft de snelheid zou ik dan toch kijken naar je bekabeling want bij mij trekt de switch het
LACP werkt alleen als je meerdere connecties start, vanaf en/of naar verschillende computers. Per connectie is het max 1G.

Kortom als je alle 4 de servers naar een andere server laat connecten zal je zien dat je meer als 1Gig totaal haalt
Een HP Proliant DL360 G5 moet gemakkelijk de gigabit vol kunnen trekken. Watvoor opties gebruik je bij IPerf?

Probeer anders ook eens 'netio' en kijk wat je daarmee haalt.

En inderdaad, trunking of LACP is load-balancing op basis van het mac-adres (of ip adres bij routing switches). Het is geen bundeling.
Om de volledige snelheid te kunnen halen moet je ook UTP Cat-6 gebruiken..
bij Cat5 haal je niet de volle snelheid..
Gr. Diego
Met cat5e toch wel?