Acer AL2623W Zilver Review

AHaring 19 januari 2009, 843 views

Acer AL2623W Zilver

Pluspunten

• mooi scherm, scherp

Minpunten

• Buttons op een rare plek, geen mogelijkheid om makkelijk tussen VGA en DVI te switchen (ivm laptop op zelfde scherm), geen verstelling van het scherm mogelijk.

Als 2e monitor gekocht naast een Samsung Syncmaster215TW, op mijn Nvidea GeForce 4 Ti 4200 staan dus 2 monitoren (1920x1200 en 1680x1050).

Zoals al eerder gemeld is de standaard instelling van de Acer veel te helder en blauw en doet pijn aan je ogen. Via het menu is er echter het een en ander in te stellen en ook de video kaart instellingen heb ik aangepast.

De monitor bevalt prima behalve dat bv de zwarte letters van de menu's in de windows menubalken te dun zijn. Ik had eerst de Acer aan de DVI en de Samsung aan de VGA echter de letters waren toen zeer slecht leesbaar, met VGA aan de ACER ziet het er iets beter uit echter het levert nog steeds geen rustig beeld op zoals de Samsung.

Met iets vettere letters, fotobewerking, ACAD en andere kleuren (zoals het wit op blauw van mijn buroblad ziet het er beter uit. Je kan bijna de pixels van de letters herkennen, op de Samsung ziet dat er veel 'gladder' uit.

Dus in applicaties, ebooks, fotobewerking is hij super. Ik ga nog een andere videokaart proberen om wellicht zo het std font een beetje aangezet te krijgen.

Heb jij ook een Acer AL2623W Zilver?

Nieuwe PC met een MSI N240GT video kaart gekocht. Het scherm performt op de DVI uitgang helemaal super.
Met DVI moet je Cleartype aanzetten. Dan ziet met name het startmenu (windows xp classic) er een stuk beter uit (en alle andere zwarte letters op grijs). Ik zie alleen alsnog geen verschil tussen DVI of VGA op 1920x1200....
Dank, dat maakt inderdaad een flink verschil! Ziet er prima uit nu!