Netgear SC101 Storage Central Review

pm1 19 januari 2009, laatste update op 19 januari 2009, 524 views

Netgear SC101 Storage Central

Pluspunten

• mooi uitelijk
  • prijs
  • geluidsproductie

Minpunten

• slechte koeling
  • snelheid
  • gebruiksgemak

Kwaliteit voeding Score: 4
Toen ik m'n op zoek ging naar een beetje netwerkstorage stuitte ik op de netgear SC101, het zag er een leuk kastje uit, dus heb ik het mij aangeschaft.

Schijfjes besteld 2 maal 160 Gb in RAID 1 gezet, het eerste wat me opviel toen ik alles wou installeren op mijn pc is dat de schijf nogal moeilijk gevonden werd in het netwerk, dit was mede door een verouderde firmware en utility.

na de geupdate utility en geupgrade firmware functioneerde alles min of meer naar wens tot het me ineens opviel dat de pc's waar ik de utility op installeerde ineens trager begonnen te reageren.

Na wat gegoogeld te hebben heb ik ontdekt dat het een SAN-drive was(ipv NAS), de schijf wordt als lokaal station herkend waardoor de pc vertraagd als je iets wil zoeken of een programma wil installeren/uninstallen .

temperatuur:
Wat me opviel is dat het apparaat warm tot zelfs heet wordt (de toaster zoals op het internet gezegd wordt). daarom heeft de modbaarheid goede punten gekregen, ik heb er een pentium 3 fannetje op gemod om het een beetje koel te houden.

ondertussen heb ik al een betere oplossing gevonden voor mijn netwerk storage probleem.

Heb jij ook een Netgear SC101 Storage Central?

Beetje karig voor een "review", foto's maken het ook een stuk completer !
achja het ding is ondertussen al lang weg, maar ik wou er toch mijn menig nog even over kwijt door er een review over te schrijven ;)

Ik wil dat mensen weten wat ze kopen door je ervaringen te delen in een review ;)