Sony Gold Wireless Headset Zwart Review

HaskoF 15 april 2014, laatste update op 15 april 2014, 2.034 views

Sony Gold Wireless Headset Zwart

Pluspunten

• Goed geluid
  • Virtual surround 7.1
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Materiaal kunststof
  • Niet duurzaam
  • USB kabel voor uploaden EQ

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 4
Mijn eerste indruk van de GOLD Wireless Headset 2.0 Virtual 7.1
(Mijn eerste review)
Het materiaal van de headset is van kunststof en het voelt allemaal niet erg duurzaam aan. Een zwart matte plastic materiaal is gebruikt en de vouwbare oortjes lijken niet erg stevig. De tijd zal laten zien of ze ook echt stevig zijn.

Verder nemen de oorschelpen je oren helemaal in. De headset zit goed tijdens het gamen. Geen last gehad van irritaties tijdens het gamen. De oorschelpen zijn verstelbaar mocht dat nodig zijn.

Belangrijkste vraag: Hoe zit het met het geluid van deze headset.
Ik heb de companion app gedownload op de ps4 en met deze app is het mogelijk om verschillende EQ's op je headset te uploaden. Jammer dat dit alleen kan door met de usb kabel de headset aan je ps4 te pluggen. Ik heb de shooter EQ erop gezet en heb gelijk BF4 opgestart. Ik moet zeggen dat ik versteld stond van het geluid. Het geluid bij het afvuren van kogels en de kogelresten die op de grond vallen. het leek alsof ik veel meer geluid kon horen. Het gamen krijgt een ander dimensie. Doordat het virtueel 7.1 geluid is wordt er softwarematig zo een geluid gegenereerd en ik moet zeggen dat het best goed is. bijv: er vloog een helikopter en het geluid was geweldig. ik heb mezelf betrapt door echt in mijn kamer te zoeken naar de helikopter ( haha )

Chat
Ik heb tijdens het gamen een party gestart en tijdens het gamen was de tegenpartij goed te verstaan en ik was ook goed te verstaan door te tegenpartij. Geen gedoe met kabeltjes voor de microfoon en geen aparte microfoon die uitsteekt. Microfoon is goed verwerkt en deze zie je niet.

Door het hoger of lager zetten van de chat volume is het mogelijk om de tegenpartij op mute te zetten. Dit was nergens terug te lezen in de gebruiksaanwijzing. Ik had onbewust de tegenpartij op mute gezet en heb ongeveer een uur samen met google moeten zoeken om te achterhalen waarom ik de tegenpartij niet kon horen. heel even dacht ik dat ik een defecte headset had.

Accuduur en gewicht
Over de accuduur kan ik nog niet zo heel veel zeggen. Ik heb de headset pas 1 dag (15-4-2014). in de komende dagen zal ik de review aanpassen over de accuduur. De headset voelt licht aan en is niet te zwaar. Echter heb ik geen vergelijkingsmateriaal om het gewicht te vergelijken met andere headsets.

Conclusie: Tot op heden heb ik nooit een game gespeeld met zo een headset. Ik heb dan ook geen referentiemateriaal en ervaring met andere headsets.
ik kan het geluid wel vergelijken met de luidsprekers van mijn samsung LED TV en het verschil is duidelijk te horen. Ik heb nu het gevoel dat ik veel meer hoor en het surround geluid brengt het gamen naar een andere dimensie. Ik vind het een goede aankoop.
Het is een headset met een goede prijs kwaliteit verhouding.
Toch heb ik het gevoel dat deze headset bestemd is voor de reguliere gamer en niet voor de hardcore gamers.

Ik zou deze headset aanraden.
Om te spreken in tweakers taal zou ik deze headset een score van een 4 geven
SCORE: GOED

Heb jij ook een Sony Gold Wireless Headset Zwart?

Reviews door de redactie

Dit is mijn eerste review. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.
(een paar posts terug is te lezen dat op de een of andere manier door het hoger of lager zetten van de chat volume je de tegenpartij op mute zet. Dit was nergens terug te lezen in de gebruiksaanwijzing)
wat bedoel je hiermee?

Kun je iets zeggen over het gewicht van de headset en de accuduur? dit is voor velen een belangrijke factor. verder een goede eerste review :)
Ik had deze review ook op de forum geplaatst. Ik heb de review aangepast.

wat betreft de accuduur daar kan ik nog niet zo veel over zeggen. Ik heb de headset gisteren gekocht. in de komende dagen zal ik mijn ervaring over de accuduur ook toevoegen.
Hoi HaskoF

Prettige review, wel een beetje kort.
Ik heb m zelf ook, schrok ook wel van het geluid wat je mist.
Sony zegt zelf; this is how gaming should sound like.
En stiekem hebben ze daar gelijk in, als je 't geluid van je tv gewend bent hoor je nu een hoop extra's.
Mijn headset is nog nooit leeg geweest, zit alleen de laatste tijd niet meer zoveel op mn playstation.