Ozone Onda Pro Wit Review

Foritain 14 april 2014, laatste update op 14 april 2014, 876 views

Ozone Onda Pro Wit

Pluspunten

• Geweldig Game geluid
  • Degelijke all-round prestaties
  • Heel comfortabel
  • Minimale druk op de oren
  • Zachte materialen op en om je hoofd
  • Mooie en opvallende uitstraling
  • Zeker niet te duur (Zeker nu hij dichter bij de 70 dan 80 euro zit)
  • Mooie opberg/travelcase.

Minpunten

• Geen software om geluidsweergave in aan te passen
  • Gaf issues op front-usb connectors op een ouder S775 systeem, moest dan de USB kabel vaak opnieuw inpluggen wanneer er geen geluid was, zie review voor details. Kwam gelukkig niet voor op een nieuwer S1150 systeem,

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 3

Review: Ozone Onda Pro

Specificaties
Uitpakken
Software
In de Praktijk

Productpagina

Wederom tijd voor een headset review. Dit maal gelukkig niet omdat onze kleine man iets te hardhandig te werk was gegaan, maar omdat mn lieve dame nog met een el cheapo budget headsetje zat te werken. Daar moest eens verandering in komen.

Zo begon de zoektocht. De headset zou vooral voor gaming worden gebruikt. Af en toe een aflevering van een serie kijken en een youtube filmpje moest een gaming headset tenslotte ook wel kunnen. Een afneembare microfoon was wel een plus gezien deze zelden wordt gebruikt. Verder was het budget niet zo relevant, maar moest hij voornamelijk comfortabel zijn en waren de looks stiekem toch ook wel belangrijk (en zo stapelen de wensen zich zoals vaker toch snel op). Oftewel, we gingen op zoek naar een wat opvallende en wit gekleurde gaming headset met surround mogelijkheden.

Gezien ik zelf zeer te spreken was over mijn Ozone Strato Evo headset liepen we vrij vlot tegen de Ozone Onda Pro aan. Hetzelfde merk, maar verder toch een heel ander beestje. De Onda Pro is een USB headset voor PC en PS4 en is vooral op gamers gericht. Leverbaar zowel in het Zwart als in het Wit, waarbij de witte variant een blauwe led verlichting heeft, en de zwarte variant rode verlichting. Met een prijs van 80 euro zit de Onda Pro iets hoger in de markt, dus deze nieuwe headset had wat verwachtingen waar te maken. (Ik zie dat op het moment van posten de headset voor minder dan 72 euro te krijgen is, toch fijn.)

Specificaties

Specificaties van de website van Ozone:

Een speaker-expert kan hier wellicht wat mee, ik moet toegeven dat ik gewoon geen expert ben op het gebied van dergelijke specificaties, ik hou het gewoon bij hoe ik de prestaties ervaar. Wat natuurlijk wel te begrijpen is is dat deze headset op zowel een PC als PS4 werkt. Helaas heb ik geen PS4, dus die ervaring kan ik je niet mee helpen. In plaats van enkel naar de specs kijken, dan maar een oogje werpen op de website en de genoemde features. Als je op de website kijkt is Ozone duidelijk een merk dat zich op gamers richt. Misschien iets te schreeuwering voor ons nuchtere Hollanders (En Belgen natuurlijk…), want de sexy termen vliegen je om de oren (of in dit geval, in de oren?).

Om te beginnen met de DSP en de X-Surround Sound, deze features zouden er voor moeten zorgen dat je, ondanks dat de headset fysiek een stereo-headset is, toch een goede surround ervaring zou moeten hebben, met heldere geluidseffecten. Dynamic Bass zou je een stevige bass ervaring moeten geven, en dat allemaal in een opvallende headset, die toch licht van gewicht is.

Ook de microfoon krijgt wat liefde, er zitten namelijk 2 microfoons in. 1 uitneembare op de gebruikelijke plaats; de zijkant van de koptelefoon. Maar er zit ook een 2e in de inline control, door samen te werken zou deze opstelling moeten zorgen dat achtergrond geluiden beter worden gefilterd, en dat je dus beter te verstaan bent tijdens serieuze game-sessies. We zullen het zien.

Het is een USB headset dus geen zorgen wat betreft huidige geluidskaart. Verder is de Onda Pro geheel “Plug&Play”, dus inpluggen in de USB poort en gaan! Dat die keuze ook een consequentie heeft kom ik onder de header ‘software’ even op terug.

Het uitpakken

Eerst maar even spieken naar de headset zelf. Het begint met een uitstekende verpakking; fors, mooi, spreekt aan als je dit in de schappen zou zien staan. Het betreft een stevige doos waar de bedrukte verpakking overheen is geschoven.

Het bedrukte deel schuiven we er af, wat een zwarte doos over laat. Als je deze opent dan zal daar toch de headset zijn…. Of toch niet? Toch niet dus, in deze zwarte doos vinden we de travelcase netjes gepresenteerd.

Deze travelcase is ook voor de witte variant van de Onda Pro dus zwart. Het merk is zichtbaar op de buitenkant te zien, maar het is zeker niet te schreeuwerig. De aansluiting op de rits heeft het Ozone logo er op, wat het geheel toch een aardige uitstraling geeft. Deze travelcase is overigens prima stevig, voelt degelijk aan, en ziet er gewoon prima uit. Een handige extra, en als je toch veel naar LAN-parties gaat wellicht zelfs noodzaak.

Binnen in de travelcase vinden we dan toch echt de headset zelf. De case heeft een gevormde binnenkant waar de headset eenvoudig en stevig in past.

En dan ligt alles op tafel. De headset zelf, de microfoon, een korte handleiding, een.. uh.. pass!, en een kleine pouch die je met velcro aan de binnenkant van je travelcase kan plakken om bijvoorbeeld de microfoon in te doen dat hij niet uit je case valt. (Even serieus, ik weet nog altijd niet waar die beugel voor is, mocht je het weten hoor ik het graag!).

De Microfoon zelf is dus verwijderbaar, erg fijn in ons geval gezien deze slechts zelden wordt gebruikt. Hij voelt gewoon prima stevig aan, en is meer dan voldoende buigbaar.

De kabel van de headset is lastig te beschrijven. Het voelt wat zachter aan, en is absoluut wat dikker, dan de standaard kabels die wij allemaal kennen van laptop-chargers, eenvoudige muizen, en dat soort zaken. Ook de kleur is wat mat wit. Er is in elk geval niets mis mee.

Nee echt, ik kom zo echt bij de headset uit. Eerst nog even de in-line-control. Deze verlicht tijdens gebruik (blauwe led voor deze witte headset, de zwarte variant heeft een rode led). Je kan ook de drie kleine gaatjes zien waar de tweede microfoon zit. De control heeft een volume slider in de vorm van een eenvoudige draai knop, en twee knopjes (het lijkt op de foto 1 grote knop) waarmee je zowel je microfoon, als het geluid geheel kan uitschakelen (mute).

Deze in-line control is aardig aan de maat. Omdat het geheel ook plastic is geeft springt hij er op deze manier wat extra uit. De Strato Evo had ook een forse controller, maar deze had dan ook veel knoppen om instellingen aan te passen wat het wel begrijpelijk maakte. Deze controller is praktisch even groot, maar het lijkt vooral uit loze ruimte te bestaan. Misschien mis ik iets en zit er belangrijke techniek in, of is het een persoonlijke voorkeur voor iets wat meer bescheiden. Anderzijds, slecht ziet hij er zeker niet uit, en in het gebruik valt er weinig over te klagen.

Over de looks van de headset zal je van mij geen slecht woord horen. Ik ben mij er volledig van bewust dat opvallende witte headsets niet voor iedereen zijn, maar dat er een aardige vraag naar is staat buiten discussie. Wij zochten een mooie witte headset, en de Ozone Onda Pro stelt wat dat betreft echt niet teleur. Hij ziet er fors uit, maar is toch ook opvallend licht van gewicht. Het is een mooie combinatie van witte en licht-grijze elementen.

Ook de materiaalkeuze is leuk. Zo zien we aan de zijkant een wit mesh (als je goed kijkt zie je nu al het Ozone logo er achter, deze zal straks verlicht zijn) en ook een eenvoudig Ozone logo zit in het mesh verwerkt. Het plastic er direct boven glimt iets zoals je kan zien aan de kleine reflectie van de lamp er boven, maar ziet er toch echt keurig uit (het lijkt dus niet op die verschrikkelijke zwart-glimmend-plastic budget pc behuizingen of iets dergelijks). Ook omdat slechts een deel van de headset wat glimt denk ik dat ze hun doel bereiken om een wel iets, maar niet –te- veel opvallende headset te leveren.

Dat gevoel wordt versterkt door (of eigenlijk, komt deels door) de matte elementen. Zo zijn de earcups een zacht mat grijs kleurtje. Zowel mijn vrouw als ik waren zeer te spreken over de materiaalkeuze van de earcups, ze zijn echt heerlijk zacht. Wat het materiaal precies is durf ik niet te zeggen, maar het is absoluut geen ‘stof’, en het is aanzienlijk zachter dan leer of nep-leer. In elk geval, de eerste indruk was dat het vermoedelijk comfortabel zou gaan zitten.

Ook aan de bovenkant van de headset vind je geen glimmende delen, deze houden al op bij het verstel mechanisme. De hele bovenkant, zowel de binnen als buitenkant, is ook van dit opvallend zachte en comfortabel aanvoelde materiaal gemaakt. Het geeft de headset ook een grote flexibiliteit, en zorgt dat wanneer je hem op je oren plaatst dat hij slechts minimaal op je oren drukt. Dus wederom zijn de voortekenen van comfort prima.

Uiteraard is de Onda Pro ook verstelbaar. Op de kleinste stand is hij overigens niet heel klein, voor een kind of een kleine dame zal zelfs de kleinste maat wellicht wat ruim aan kunnen voelen. De grootste stand is echter echt heel absurd groot; gamer-neanderthalers kunnen hier prima terecht.

Al met al een indrukwekkende headset om te zien. Smaken verschillen, en ik kan mij goed voorstellen dat deze headset voor sommigen net even te opvallend is. Het enige wat ik kan zeggen is dat mijn vrouw heel erg happy was toen ze haar nieuwe headset uit de doos haalde, en dat zij helemaal niet van het bling-bling is. Wat mij overigens wel opviel was dat op sommige fotos het lijkt alsof er kleurverschillen tussen de witte elementen zitten. Dit komt echter voornamelijk door de wat geel getinte verlichting, die op een mat materiaal iets anders uitpakt dan op een reflecterend materiaal. In de praktijk, zoals je straks op andere fotos ook zult zien, is het geen punt.

Software

Ik gaf eerder al aan dat deze headset “Plug&Play” is, en dat is inderdaad helemaal correct. Je hoeft geen software te installeren, je plugt hem in je pc, je wacht een paar seconden, en je kan aan de slag. Oftewel deze headset voor serieuze gamers is ook nog eens gewoon noob-proof!

Hoewel dat natuurlijk lekker makkelijk klinkt, heeft het geheel ontbreken van een software pakket natuurlijk wel consequenties; het ontneemt je de optie om het geluid naar wens af te stemmen. Je zal het dus moeten doen met de afstelling die Ozone voor jou heeft gekozen. Nu ga ik uiteraard zo in op de prestaties van deze headset, maar ik kan mij voorstellen dat er gebruikers zijn die over het ontbreken van personalisatie vallen. Ik had zelf ook zeker graag de mogelijkheid gehad om eea aan te passen, met mijn huidige Ozone Strato Evo heb ik met de vele aangeboden instellingen uiteindelijk een profiel kunnen opbouwen wat mij net even beter lag dan de fabrieksinstelling.

Maar goed, laten we eerst maar gaan kijken naar hoe de headset met zijn vaste instellingen presteert.

In de Praktijk

Wij hebben deze headset nu iets van een maand in huis. Gezien het natuurlijk niet mijn headset betreft zal ik natuurlijk deels moeten vertrouwen op de ervaringen tot nu toe van de trotse eigenaresse, maar uiteraard heb ik ook de gelegenheid gekregen om er uitgebreid mee aan de slag te gaan. De headset die deze Ozone ging vervangen was dusdanig hopeloos dat een vergelijking weinig zin heeft, mijn eigen Ozone Strato Evo is echter een mooi product om hem wel mee te vergelijken. Want een meerprijs van 20 a 25 euro moet toch te merken zijn, en ik was al zeer te spreken over de Strato Evo.

Eerst even de praktijkervaring vanuit technisch oogpunt, want het gebruik van deze headset ging niet zonder slag of stoot op het oudere moederbord waar zij nog gebruik van maakt. De Asus P5B is dan wel een ouder type, maar ik durf te stellen dat er nog voldoende gamers zijn die op een Core 2 Duo of Core 2 Quad systeem en een vergelijkbaar bord zitten; een degelijke cpu uit die periode kan namelijk nog prima mee vandaag de dag. Zij merkte op dat de headset na een koude start soms niet leek te werken, en dat het opnieuw inpluggen van de USB kabel het soms meteen verhielp, maar dat ze de headset soms wel drie keer opnieuw moest aansluiten voordat er geluid uit kwam (En het ligt niet aan de settings, of het herstarten van een applicatie oid), het kwam ook niet altijd voor. Gezien zij de headset vaak opruimt (en dan is de travelcase best handig!) gebruikt ze de front usb aansluiting, echter was er een lichte ruis te horen bij 2 van de 3 USB poorten. Van ruis was bij het gebruik van de aansluitingen achterop geen sprake, dus het ligt niet aan de headset zelf, maar ik vind het een vermelding waard als je nog gebruik maakt van een ouder socket 775 moederbord.

Op de headset geheel uit te sluiten heb ik hem enige tijd op mijn eigen beestje aangesloten gehad, een nieuw z87 platform. Geen problemen dat ik hem opnieuw hoefde in te pluggen na cold boots (na ca 20 cold boots heb ik het opgegeven, bij haar kwam het probleem elke 3e of 4e start meestal al voor). Ook geen problemen met ruis op de front usb poorten of de usb poorten aan de achterzijde (getest op alle USB 2.0 en 3.0 poorten op een Gigabyte Z87X-UD3H). Ook op een laptop met 2e generatie core i7 werkte de headset zonder problemen. Het zal dus niet aan de headset liggen, maar nogmaals, het vermelden waard.

Wanneer je een bezoek brengt aan Nederland.fm en verschillende soorten muziek afspeelt kom je al snel tot de conclusie dat de geluidsweergave redelijk in balans, en eigenlijk all-round prima is. De bass weergave is redelijk maar niet heel zwaar te noemen (Dus verwacht niet dat de bass je oren echt doet nadreunen), de hoge tonen en het midden segment zijn juist opvallend helder. De optie om de instellingen aan te passen is voor muziek luisteren wel erg handig, dus het ontbreken ervan blijft jammer. De instelling waar je het mee moet doen is goed te noemen, maar als je een headset zoekt specifiek om veel muziek te luisteren in plaats van te gamen denk ik dat de Onda Pro het in het 80 euro segment best zwaar heeft. In vergelijking met de Strato Evo denk ik veilig te kunnen stellen dat muziek net wat meer helder klinkt, echter geeft de Onda Pro een minder ruimtelijk gevoel dan z’n broertje. In elk geval is het ontbreken van ruis of gekraak, in combinatie met een comfortabel helder geluid, gewoon voldoende om te stellen dat wanneer net als bij ons muziek luisteren niet de hoofdzaak, maar een toch niet onbelangrijke bijzaak, is van de headset hij gewoon meer dan voldoet.

Voor ik over de game-prestaties begin eerst even het minder spannende onderwerp bespreken: de microfoon. Wij maken beide eigenlijk niet veel gebruik van de microfoon anders dan af en toe een skype call, dus deze ervaring is wat beperkter. Toen wij vroegen hoe onze stemmen over komen leek de andere kant er niet echt koud of warm van te worden, het klonk gewoon ‘uh, goed? Hoezo?” (je kent het wel ;) ). Omdat deze microfoon, of beter microfoons, juist specifiek goed moeten zijn op het uitfilteren van achtergrondgeluid hebben wij besloten maar een test te doen met de geluidsrecorder, een persoon die in de microfoon spreekt, en een ander die in de achtergrond loopt te toeteren. De resultaten waren niet heel overtuigend; de opname klonk gewoon prima, maar om nou te zeggen dat het resultaat met deze betere filtering ook daadwerkelijk beter is, neu. Wellicht is het enige argwaan tegenover marketing-kreten, of waren de verwachtingen onrealistisch, maar ik kon er weinig van merken. Marketing-termen aside, wat wil je van een microfoon? Hij moet jouw stem gewoon goed doorgeven aan de andere partij, en dat doet de Onda Pro gewoon. Beter dan een budget-headsetje, maar niet met de ‘wow’ van een echte high-end microfoon (Die uiteraard dan ook met een ‘wow’ prijs komt natuurlijk..)

En dan nu het echte werk: Gaming! En laat ik meteen stellen dat het gaming-merk op dit vlak niet teleur stelt. Toen ik mijn dame na enkele weken vroeg of ze gelukkig was met de headset kreeg ik een volmondig “yesss! It’s perfect!”. Het doel van de headset was gaming, en de afstelling lijkt daar ook geheel op gericht. Game geluiden klinken gewoon echt lekker, of je nu een potje Diablo 3 speelt, Call of Duty, Magicka of Starcraft speelt. We hebben beide inmiddels een reeks flink verschillende games gespeeld, en het klinkt gewoon allemaal goed. Helder, en met een focus op het midden en hoge segment. Het klinkt cheesy, maar het voelt alsof je echt midden in de actie staat. Het maakt stemgeluiden ook lekker duidelijk en op geen moment dof. Het is merkbaar dat de focus lijkt te liggen op fanatieke of zelfs pro-gamers, die meer interesse hebben in scherp geluid en het goed kunnen verstaan van hun teammates, dan op single-player gamers die wellicht tijdens shooters nog wat meer (lees: eigenlijk overdreven) diepe bass tonen willen horen. Begrijp mij niet verkeerd over die bass, de game prestaties zijn gewoon in het hele segment echt uitstekend, en een duidelijke stap vooruit van mijn Strato Evo.

Ook op het gebied van comfort heeft de Onda Pro er twee fans bij gekregen. Zowel de oorschelpen als de band om je hoofd is van opvallend zacht materiaal gemaakt wat gewoon erg lekker zit. De oortjes vallen geheel om je oren heen wat ik erg waardeer, en ze sluiten ook goed af zonder het gevoel te geven dat de ventilatie tekort schiet. Daarnaast is de headset opvallend licht van gewicht, en gezien de flexibiliteit van de headset is de druk waarmee de headset op je oren zit lager dan bij de Strato Evo en bijvoorbeeld de Sennheiser PC360 die ik voorheen had. Het maakt dat de Onda Pro ondanks dat het een opvallend beestje is, gewoon een lichte en erg comfortabele headset in het gebruik. Zelfs na enkele uren gebruik viel er niets te klagen, en een goed klinkende headset die niet lekker zit heb je natuurlijk niets aan.

Eerst nog wat aanzichten:

Als hij aangesloten is verlicht het logo leuk:

En gezien onze kleine man vorige headset review van de partij was, mag hij deze keer natuurlijk ook niet ontbreken. Dit maal een beetje ouder, en een beetje wijzer. (En uiteraard een kritische blik om de kwaliteit te beoordelen!). De headset is wel een beetje groot voor babytjes van exact 1 jaar.

Enkele dagen geleden had ik een review gepost van de Cooler Master Cosmos SE, een unieke case met een uiterlijk ontworpen om net een beetje meer op te vallen. De Onda Pro zit eigenlijk een beetje in hetzelfde schuitje. Het is een opvallende en forse headset om te zien, en ondanks dat de verlichting in de oorschelpen de prestaties niet be´nvloed, ziet hij er stiekem toch wel heel leuk uit. Zeker als je af en toe naar een LAN-party gaat zal deze set toch wel aandacht trekken. Noem het wat je wilt, de vraag er naar is er, en het resultaat mag er ook van mij gewoon wezen.

Er zijn wel een aantal zaken om rekening mee te houden, of die beter kunnen. Allereerst liepen wij tegen wat problemen op met een Socket775 systeem, al is de headset zelf prima is het natuurlijk niet fijn als je regelmatig de stekker opnieuw moet inpluggen. Ik kan helaas niet bepalen of het enkel aan ons systeem lag, of vaker het geval is met oudere systemen, maar hou er gewoon rekening mee dat de kans mogelijk bestaat met een oudere pc dat je rear-usb poorts zal moeten gebruiken. Heb je een recenter systeem dan S775, dan zal het waarschijnlijk geen zorg zijn. Ook het ontbreken van een software pakket is een gemiste kans; de fabriek instelling is goed, maar smaken verschillen en als je bepaalde tonen of geluidsgebieden wilt versterken zal je dat op een andere manier moeten regelen.

Dan zijn er een paar neutrale elementen. De muziek weergave is echt wel prima maar net als bij mijn eigen Ozone Strato Evo denk ik dat de Onda Pro flink wat concurrentie zal hebben van echte muziek headsets in deze prijsklasse. Ook de geluidsopname met de twee microfoons en noise cancelling techniek weet niet echt te overtuigen; er is niets mis mee, maar om nou van een doorbraak te spreken?

Wanneer je echter begint te gamen herinnert Ozone je er even aan dat het een echt gamer-merk is. Geluidsweergave is uitstekend in een breed scala aan games. Er valt echt gewoon niets over te klagen, zelfs het gebrek aan instellingen om te tunen is snel vergeten wanneer je met heerlijk geluid door je game jaagt. Het verschil met de goedkopere Strato Evo is merkbaar, en van die headset was ik al overtuigd. Ook de handige travel-case is een mooie extra, zeker als je veel naar LAN-parties gaat, maar ook als je net als ons je headset gewoon regelmatig netjes opbergt is het een fijne toevoeging. Naast de travel-case, de opvallende en mooie uitstraling van de headset en deze uitstekende game-prestaties is hij ook nog eens extreem comfortabel. De materialen op je oren en om je hoofd is lekker zacht, de headset zelf is opvallend licht, en de druk op je oren is minimaal. Het resultaat? Na een flink aantal uren achtereenvolgend gebruik zat de Onda Pro nog altijd comfortabel op mn hoofd.

Ozone heeft mij dus wederom kunnen overtuigen met hun product, en mijn verwachting is dat ik zeker nog meer van het in Nederland toch onbekende merk zal overwegen in de komende jaren. Wat betreft de Onda Pro leveren ze een echte gamer-headset, met dito looks, heerlijk geluid en veel comfort voor die lange non-stop-game-nachten.

Zoals altijd nog wat hogere res fotos:
http://tweakers.net/ext/f/c7eIGD5uVAXyYLf8GLPLYxMV/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/5XdbzYfc8PGYADAaClXVmVze/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/TFdf50th8WNBbR04j0EBQ5gx/medium.jpg http://tweakers.net/ext/f/dwi9kQNosMcdrvoEDb9Cnmul/medium.jpg

Vind je deze review leuk dan zou ik een leuke reactie natuurlijk erg waarderen, en uiteraard is kritisch commentaar ook zeer welkom. Kijk anders ook eens bij mijn andere reviews; ik vind het leuk ze te maken, maar natuurlijk ook om ze te delen!

Terug naar boven

Heb jij ook een Ozone Onda Pro Wit?

Volgens mij is die beugel om de case aan dat lusje waar je riem doorheen gaat vast te maken.
Mooie review!

[Reactie gewijzigd door jort99b op 15 april 2014 15:12]

Zoiets zal het vast zijn, wat dat betreft ben ik echt gewoon een boer die zo'n ding op zn hoofd zet en de rest wel prima vind;)

Dank je voor je reactie!
Hahaha, zo een ben ik er ook hoor!
Prachtige review, heel mooi en erg prettig om te lezen! De foto's, opbouw en beetje humor. :D
Heel erg goed!
De foto's van de 1jarige met de headset deden hem het voor mij +3 zwaar verdient.
toch een klein puntje van kritiek: prijs/kwaliteit verhouding etc.
Dank je wel, vond ze ook erg mooi uit de verf komen!

Wat bedoel je precies met kritiek mbt de prijs/kwaliteitverhouding? Dat de headset te duur is, of dat ik misschien beter had kunnen aangeven hoe deze headset op dat gebied scoort?

Als 'eenvoudige gebruiker' heb je natuurlijk een beperkte ervaring op een gebied. Ik heb dan welliswaar veel verschillende behuizingen gezien en er mee gewerkt, maar headsets is een nieuwer onderwerp voor mij. Ik kan wel stellen dat deze headset nog iets beter klinkt dan mijn huidige 55 euro headset van Ozone, en stukken beter dan bijvoorbeeld de Creative Fatality (niet te vergelijken), en ook dat het verschil in game-geluiden met de Senn PC360 niet heel groot is (Al heeft die wel een zwaardere bass, waar de Onda Pro meer een focus op de midden/hoge frequenties heeft). Die laatste is natuurlijk weer een heel stuk duurder, en laat zijn kwaliteit bij het afspelen van muziek goed merken.

Ik denk persoonlijk dat de prijs best correct is voor wat je krijgt, de reden dat ik geen 5 sterren kon geven lag niet aan de prestaties, maar echt aan het gebrek aan persoonlijke instelmogelijkheden, en die issues die ik op het S775 systeem tegen kwam omdat hij juist voor die computer was bedoeld.

Zal volgende keren in elk geval alle opmerkingen in overweging nemen om de volgende reviews nog wat verder te doen gaan, dank voor je feedback!
vraagje hoe strak zit de headset op je hoofd klemt die heel erg of zit die heel losjes en als die heel erg klemt moet je hem echt indragen voordat die comfortabel gaat zitten?
Ik meende het genoemd te hebben in de text, maar voor de zekerheid: hij zet juist opvallend weinig druk op je oren, veel minder dan praktisch alle headsets welke ik ooit heb gehad of getest. Ik kan mij echt geen headset herinneren die minder druk op de oren zet.

Hij ziet er inderdaad wat stug uit, maar hij zit vanaf het eerste moment gewoon heel lekker comfortabel. En dat gaat zowel voor mijn 'forse knar' als de fijnere van mijn vrouw.