Specificaties Tower/desktop met Ci5-3350P en 6GB ram - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion p6 2330ED Review

Ztegeman 14 april 2014, laatste update op 14 april 2014, 185 views

HP Pavilion p6 2330ED

Pluspunten

• Ziet er mooi aan de buitenkant uit
  • Lekker toetsenbord
  • Goede prestaties processor

Minpunten

• Niet zelf te downgraden naar Windows 7
  • Video driver is hybride Intel GMA / AMD Catalyst driver
  • Kast is erg goedkope kaliteit
  • Geheugen slots vol (4+2GB in gebruik)
  • Geen extra vrije hardeschijfsloten

Features Score: 3
Goede Windows 8 PC voor de office
Het is een snelle Windows PC, met een Core i5-3350P, een 3,1 GHz Quad Core processor met turbo snelheid van 3,3GHz.
Het 6GB geheugen bestaat uit twee verschillende geheugenmodules (4GB+2GB), bijplaatsen is niet mogelijk omdat er slechts 2 geheugensloten beschikbaar zijn.

Upgrade mogelijkheden
De uitbreidingsmogelijkheden van deze PC zijn ronduit belabberd.
Voor mij als systeembeheerder was deze PC een ramp om deze in gebruik te nemen.
We hebben overal Windows 7, vooral ook omdat deze versie prettiger werkt voor office applicaties dan Windows 8. "Even Windows 7 installeren" was mijn eerste gedachte; ik ben een hele dag bezig geweest met alléén drivers vinden voor Windows 7. De netwerkkaart kun je snel drivers vinden en downloaden, maar de videokaart moet je obscure drivers downloaden.

Drivers Videokaart
AMD Catalyst drivers werken niet en klappen er aan het eind van de installatie uit. Na lang zoeken kwam ik erachter dat het systeem maakt gebruik van HP-only hybride drivers die een combinatie zijn van Intel GMA en AMD Radeon drivers. Deze zijn alleen als Windows 8 pakket te downloaden.

Om toch een videokaart aan de praat te krijgen voor Windows 7 heb ik uiteindelijk hier een geschikt beta pakket vandaan gehaald:
Ook voor mensen die hun videokaart up-to-date willen houden is dit een aanrader.

Harde schijf bijplaatsen
Bij een upgrades van PC's wilden we deze PC ook upgraden met een SSD. Er is helaas maar een plek die reeds bezet is door een HDD. De harde schijf zit verticaal met de bodem schroeven vast aan de zijkant onder de DVD. Deze bevestiging heb ik nog niet eerder gezien in een tower model. Om toch een SDD te plaatsen, zit deze nu "vast" in het systeem met Duct-tape.

Heb jij ook een HP Pavilion p6 2330ED?

Oh nog iets irritants: Deze PC heeft slechts één monitor uitgang.

[Reactie gewijzigd door Ztegeman op 14 april 2014 15:58]

Als ik het goed begrijp is dit een prima PC, maar niet voor mensen die perse geen Windows 8 willen?
Hallo wttj,
Dit is inderdaad een prima office PC en alleen geschikt voor Windows 8.
Deze PC is niet geschikt om te upgraden (zelfs niet met de meest simpele items).
Moderne games willen spelen kan ik ook afraden ivm de videodrivers.