Specificaties 1-bay NAS behuizing - Bekijk alle specificaties

QNAP Turbo NAS TS-112P Review

loekf2 14 april 2014, 1.066 views

QNAP Turbo NAS TS-112P

Pluspunten

• Strakke moderne vormgeving
  • USB 3.0 poorten voor copieren van/naar externe HDD (niet getest)
  • Redelijke prijs (120-130 euro)
  • Stil, performance ok
  • Goeie support via QNAP forum.

Minpunten

• Blijf de QNAP apps (smartphone) gammel vinden. Synology scoort hier beter.

Kwaliteit voeding Score: 4
Deze gekocht als vervanging van een vijf jaar oude TS-109 II. In het kort:

- Witte plastic behuizing, heeft wel wat weg van een Synology NAS.
- De helft van de behuizing schuif je opzij om de HDD te plaatsen (ik had gekozen voor een 1 TB WD Red.
- Setup gaat via QNAP Finder (wel eerst downloaden van de QNAP site). Initiele setup duurt 30 minuten, maar gaat sneller in de praktijk.
- Daarna kun je via de web interface de boel tweaken. Ik gebruik deze NAS puur om een muziek collectie via Sonos af te spelen, dus ik heb alle overbodige dingen uitgezet en feitelijk alleen WIndows filesystem (Samba) aangelaten.
- Initieel kwam de NAS met QTS 4.0.2. Ik heb hem geupgrade naar 4.0.5.
- Ik heb zo'n 200 GB aan MP3s erop gezet. Schrijf snelheid zo rond de 40-50 MB/s.

• Sonos ZP120

Heb jij ook een QNAP Turbo NAS TS-112P?