Logitech Wireless Mouse M185 Grijs/zwart Review

Sebas-r 13 april 2014, laatste update op 14 april 2014, 437 views

Logitech Wireless Mouse M185 Grijs/zwart

Pluspunten

• Geen bedrading
  • Goedkoop
  • Stevig
  • Nauwkeurig

Minpunten

• Iets te grote maat

Ik kreeg deze muisje een weekje of 2 geleden binnen. Ik heb zelf een MacBook Air en ik had erg veel last van mijn handen als ik een een hele tijd zat te werken achter de computer en dan continue alles moest doen met de trackpad. Je zit toch de hele tijd met je hand als een soort dinosaurus je laptop te besturen. Het heeft zo'n zijn voordelen maar ook zijn nadelen helaas. Ik wilde voor de momenten dat ik lang achter mijn computer zou gaan werken dus een degelijke, niet te dure en goede kwaliteit muis kopen.

Gebruik

Ik gebruik de muis nu dus ongeveer 2 weekjes. Ik heb hem nog niet super veel gebruikt omdat het net eventjes rustig is op school. De keren dat ik hem heb gebruikt beviel die mij erg. Het geklungel met het draadje die vroeger nog aan de muizen zaten heb je niet. De muis is bluetooth gestuurd wat een groot voordeel is. Verder is hij ook erg nauwkeurig, hij reageert snel en werkt tot nu toe op vrijwel elk oppervlak (dit heb ik even uitgeprobeerd voor de review, ik werk zelf alleen aan een bureau). Wellicht is het feit dat die op vele oppervlakten werkt voor andere een fijne bijkomstigheid.

Vormgeving

Ik vind het een erg fijne muis qua gebruik. Alleen de vorm valt me een beetje tegen. De muis is net iets te groot voor mijn hand waardoor ik soms wel een beetje kramp ga krijgen in mijn handen. Niet zo erg als bij het gebruik van de trackpad en ook zeker niet zo snel.

Hier een foto:

Daarnaast heb ik gekozen voor de grijze variant. Er is ook nog een rode maar deze kleuren paste beter bij mijn laptop (en daar moet ook een beetje op gelet worden).

Prijs kwaliteit verhouding

Ik heb de muis in China gekocht. Ik wilde perse de grijze variant (deze is iets duurder dan de rode) en deze was in China het goedkoopst. Ik heb hem gekocht voor 14,59 inclusief verzendkosten (voor de liefhebbers HIER de link). Dit is net iets goedkope dan in Nederland voor zover ik weet. De prijs kwaliteitverhouding is erg goed. Het is een degelijke muis die volgens mij niet snel kapot kan gaan (voor over een muis kapot kan gaan bij normaal gebruik). Ik denk ook dat de muis niet snel kapot zal gaan in een tas, ik neem hem vaak mee naar de universiteit, en niet snel kapot zal gaan als die valt.

Heb jij ook een Logitech Wireless Mouse M185 Grijs/zwart?