Specificaties 6,8" E-Paper touchscreen met 4GB opslag - Bekijk alle specificaties

Kobo Aura HD Zwart Review

TvVeelen 13 april 2014, laatste update op 10 februari 2015, 1.621 views

Kobo Aura HD Zwart

Update: vandaag klachten gemeld bij Kobo (2015-02-10) en werd keurig teruggebeld. Conclusie dat het om software- en capaciteitsproblemen gaat werden bevestigd. Software kan niet verder worden doorontwikkeld en capaciteit is hiervoor inderdaad te beperkt. Er komt in de loop van dit jaar een serie nieuwe Kobo e-readers op de markt!

Pluspunten

• Leesgemak
  • interne verlichting
  • accuduur

Minpunten

• software achterhaald
  • opdrachten via touchscreen worden traag (of niet) uitgevoerd.
  • processor- en intern geheugen te beperkt.

Veelzijdigheid Score: 2
Ik ben 'redelijk' tevreden. Het apparaat werkt goed .... maar loopt soms helemaal vast en dan moet ik hem helemaal uit- en weer aanzetten. Ook verloopt het plaatsen van boeken op de reader zeer traag.

Update (10-2-2015):
Ik heb de volgende klachten gemeld bij KOBO:

1. Pas na herhaald aantikken naar de volgende pagina, maar slaat dan vaak een aantal pagina's over.
2. Na wijzigen instellingen of (onderaan) inhoudsopgave/lettertype, verdwijnen onder- en bovenrand niet en kan ik gewoon bladeren .... echter de tekst aan boven- en onderzijde van de pagina zijn dan niet meer te zien.
3. Bij het selecteren van tekst duurt het geregeld meer dan een halve minuut voordat ik vervolgens kan aangeven dat ik de tekst wil markeren.
4. Soms loopt het apparaat helemaal vast, kan ik niets meer op het scherm en moet ik het apparaat helemaal uit- en weer aanzetten.
5. Nadat ik (via de kabel) een aantal boeken op de reader heb gezet, duurt het gigantisch lang (soms een kwartier) voordat e.e.a. is verwerkt nadat de kabel is losgekoppeld.

Mijn conclusie is, dat het deels aan de software moet liggen, maar zeker ook aan de hardware-capaciteit van het apparaat: opdrachten worden 'vertraagd' verwerkt, of worden helemaal niet uitgevoerd, waardoor het apparaat vastloopt.

NB: Dit is de tweede Aura HD die ik van jullie heb. De eerste begaf het binnen een half jaar helemaal! De huidige heb ik nu zo'n vier maanden.

Heb jij ook een Kobo Aura HD Zwart?

Je zegt dat je geen bladwijzer kan maken, heb je al geprobeerd de rechterbovenhoek van een pagina aan te tikken?
Dat werkt namelijk op de Kobo Glo voor het maken van een ezelsoor.
Daar kan je daarna snel weer naartoe navigeren via het navigatiepaneel.
10-2014 dat heb ik inmiddels in de gaten, maar het gebruik van bladwijzers vergt meerdere handelingen, waardoor het tóch niet funstioneert waarvoor het bedoeld is: snel raadplegen. Ik gebruik het om die reden dus niet.
Groot minpunt van de software van Kobo