Samsung U28D590D Zilver, Zwart Review
Afgelopen weekeinde kon ik eindelijk de monitor ophalen bij het postkantoor. Gewicht valt mee kilo of 7 schat ik. Prima verpakt na de lange reis vanuit Korea gezien ze in europa nog niet te krijgen zijn. Uitpakken eenvoudig, voetje + verbindingstuk eruit monitor uit de doos en in elkaar schuiven, erg simpel en prima voet, niet super stabiel, maar dat is mijn bureau ook (nog) niet. Scherm heeft voldoende aansluitingen : Display Port, 2x HDMI Let op 4k met HDMI is alleen 30Hz. Out of the box monitor aangesloten op DP, pc aan scherm aan en gaan. Meteen 60Hz zonder problemen Windows login scherm, ziet er erg klein uit, maar ja wat wil je met 3840x2160 resolutie Out of de box is het scherm erg fel, meteen brightness even terug gezet, nadat ik...
Pluspunten
veel ruimte! prima kleuren kijkhoek geen issue snel scherm (1 ms) heerlijk joystickje aan de achterkant voor het OSD menu, werkt echt prima! Menu veel opties 4k native video is echt geweldig!
Minpunten
voet niet super stabiel, geen VESA mounting, is mijn grootste min punt op dit moment
Eindoordeel
Prima verpakt na de lange reis vanuit Korea gezien ze in europa nog niet te krijgen zijn.
Uitpakken eenvoudig, voetje + verbindingstuk eruit monitor uit de doos en in elkaar schuiven, erg simpel en prima voet, niet super stabiel,
maar dat is mijn bureau ook (nog) niet.
Scherm heeft voldoende aansluitingen : Display Port, 2x HDMI
Let op 4k met HDMI is alleen 30Hz.
Out of the box monitor aangesloten op DP, pc aan scherm aan en gaan. Meteen 60Hz zonder problemen
Windows login scherm, ziet er erg klein uit, maar ja wat wil je met 3840x2160 resolutie
Out of de box is het scherm erg fel, meteen brightness even terug gezet, nadat ik via internet het menu in engels had gezet
komende week calibreren ondanks het feit dat het een TN panel is.
Let op dit is wel een ander niveau TN panel (TN v2.0), de kleuren zijn echt prima, kijkhoek lijkt ook totaal geen problemen op te leveren.
Schalen in windows 7 lijkt goed te doen, maar zal ik nog verder onderzoeken
Ik zal komende tijd eea updaten.
suggesties? Laat maar weten
Eerste indruk : echt lekker schermpje
2 foto's 4k in game!
update_1
Gisteren even BF4 gespeeld met alles op Ultra ca 40-50 fps
Daarna alles op high, vervolgens vloeiend 60 fps
Input lag : merk ik helemaal niets van.....
Heb jij ook een Samsung U28D590D Zilver, Zwart?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (24)
[Reactie gewijzigd door kipkruide op 24 juli 2024 09:15]
[Reactie gewijzigd door Overv op 24 juli 2024 09:15]
Maar deze schijnen al een stuk beter te zijn dan de oude varianten, en voor gamen natuurlijk top.
ASUS en Lenovo komen ook met 28" modellen, waarschijnlijk op basis van hetzelfde paneel de komende maanden.
[Reactie gewijzigd door kipkruide op 24 juli 2024 09:15]
Het is alleen jammer dat Samsung schermen vaak zo gammel zijn, mijn 2de monitor is er ook één, wordt gek van dat gewiebel.
Voor €600 een monitor die je niet kan verstellen is toch wel jammer.
Toch maar wachten op iets betaalbaars dat je wel kan verstellen.
[Reactie gewijzigd door repsaj op 24 juli 2024 09:15]
-Ben je een AA-addict? Hoef je nu minder AA in te stellen?
-Wat is de terugslag die de 4x hogere resolutie geeft?
-Hoe ziet een fullscreen 1080p filmpje eruit?
[Reactie gewijzigd door tomaat23 op 23 juli 2024 01:56]
AA, gebruikte ik al niet zoveel maar nu m.i. niet meer nodig
Ik weet niet wat je precies bedoeld met terug slag?
hier 2 screen shots van een 1080p film (mkv)
http://tweakers.net/ext/f/tkKdRdJFYTHGdvpTRLAMWeeX/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/Jo93hBmJyCp6yQIJU2LgOT2I/full.jpg
[Reactie gewijzigd door killer2 op 24 juli 2024 09:15]
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn