Specificaties 28" @ 3840x2160 (Ultra-HD) (TN, 1ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung U28D590D Zilver, Zwart Review

killer2 13 april 2014, laatste update op 15 april 2014, 6.390 views

Samsung U28D590D Zilver, Zwart

Pluspunten

• veel ruimte!
  • prima kleuren
  • kijkhoek geen issue
  • snel scherm (1 ms)
  • heerlijk joystickje aan de achterkant voor het OSD menu, werkt echt prima!
  • Menu veel opties
  • 4k native video is echt geweldig!

Minpunten

• voet niet super stabiel,
  • geen VESA mounting, is mijn grootste min punt op dit moment

Afgelopen weekeinde kon ik eindelijk de monitor ophalen bij het postkantoor. Gewicht valt mee kilo of 7 schat ik.
Prima verpakt na de lange reis vanuit Korea gezien ze in europa nog niet te krijgen zijn.
Uitpakken eenvoudig, voetje + verbindingstuk eruit monitor uit de doos en in elkaar schuiven, erg simpel en prima voet, niet super stabiel,
maar dat is mijn bureau ook (nog) niet.
Scherm heeft voldoende aansluitingen : Display Port, 2x HDMI
Let op 4k met HDMI is alleen 30Hz.
Out of the box monitor aangesloten op DP, pc aan scherm aan en gaan. Meteen 60Hz zonder problemen
Windows login scherm, ziet er erg klein uit, maar ja wat wil je met 3840x2160 resolutie :)
Out of de box is het scherm erg fel, meteen brightness even terug gezet, nadat ik via internet het menu in engels had gezet :)
komende week calibreren ondanks het feit dat het een TN panel is.

Let op dit is wel een ander niveau TN panel (TN v2.0), de kleuren zijn echt prima, kijkhoek lijkt ook totaal geen problemen op te leveren.
Schalen in windows 7 lijkt goed te doen, maar zal ik nog verder onderzoeken

Ik zal komende tijd eea updaten.
suggesties? Laat maar weten
Eerste indruk : echt lekker schermpje
2 foto's 4k in game!

update_1
Gisteren even BF4 gespeeld met alles op Ultra ca 40-50 fps
Daarna alles op high, vervolgens vloeiend 60 fps

Input lag : merk ik helemaal niets van.....

Heb jij ook een Samsung U28D590D Zilver, Zwart?

grr, wil hebben, eerst even wachten op de vakantiebonus denk ik :)

[Reactie gewijzigd door kipkruide op 14 april 2014 11:33]

Waar heb je hem besteld? En weet je wanneer hij ongeveer officieel in Nederland te koop is?

[Reactie gewijzigd door Overv op 14 april 2014 16:15]

Via ebay, zie forum, ik denk dat hij eind mei in Nederland komt, er is erg veel vraag naar ook in Korea zelf!
Geen Vesa? Kan je het überhaupt op een monitor arm aansluiten? Hoe is de input lag?
Is this for real? 4k monitor 60hz voor nog geen 600 euro?
TN panelen he, stukje goedkoper dan de andere type crt led technologieen.

Maar deze schijnen al een stuk beter te zijn dan de oude varianten, en voor gamen natuurlijk top.
ASUS en Lenovo komen ook met 28" modellen, waarschijnlijk op basis van hetzelfde paneel de komende maanden.

[Reactie gewijzigd door kipkruide op 15 april 2014 14:10]

600 Euro voor een 60hz 28'' monitor, niet verkeerd :)
Het is alleen jammer dat Samsung schermen vaak zo gammel zijn, mijn 2de monitor is er ook één, wordt gek van dat gewiebel.
Ja erg jammer dat ze Vesa weg gelaten hebben, dit is voor mij echt wel een killer.
Voor ¤600 een monitor die je niet kan verstellen is toch wel jammer.
Toch maar wachten op iets betaalbaars dat je wel kan verstellen.
Ja mijn 2443BW moet je ook niet aanraken, staat ie nog een minuut na te jojoen, en helaas heeft deze zoals gezegd geen vesa mounting points.
Hoe staat en werkt 'ie op je bureau? Foto? Hij lijkt mij wat laag. En niet in hoogte verstelbaar. Of zijn er toch Monitor arms op aan te sluiten ipv Vesa mounts?

[Reactie gewijzigd door repsaj op 19 april 2014 14:14]

-Hoe is de zwartwaarde? Ik game op mijn oudere LCD en op mijn nieuwe Plasma-TV, dan is een donkere scene echt weer even slikken als mijn vriendin weer TV wil kijken.
-Ben je een AA-addict? Hoef je nu minder AA in te stellen?
-Wat is de terugslag die de 4x hogere resolutie geeft?
-Hoe ziet een fullscreen 1080p filmpje eruit?

[Reactie gewijzigd door tomaat23 op 21 april 2014 12:17]

zwartwaarde is op zicht goed, heb hem even gekalibreerd en is nu nog beter
AA, gebruikte ik al niet zoveel maar nu m.i. niet meer nodig
Ik weet niet wat je precies bedoeld met terug slag?
hier 2 screen shots van een 1080p film (mkv)

[Reactie gewijzigd door killer2 op 21 april 2014 22:29]

Misschien dat hij doelde op de FPS hit?