Specificaties Radiogestuurde muis en 600dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Anywhere Mouse MX Review

odiboy 12 april 2014, 527 views

Logitech Anywhere Mouse MX

Pluspunten

• De beste muis waarmee ik ooit heb gewerkt. Ben veel onderweg en dit is een volwaardige (ik kan en wil niet wennen aan touchpads) maar toch handzame muis die op vrijwel ieder oppervlak werkt.

Minpunten

• Op een gegeven moment is de linkermuisknop er klaar mee.

Als hij het doet is het de beste muis die je je maar kunt bedenken: Ligt lekker in de hand (als je niet al te grote handen hebt), doet het op vrijwel ieder denkbaar oppervlak (inclusief glas) en hij heeft een prettig gewicht.

Ik ben nu bezig aan mijn tweede MX Anywhere. De eerste heeft het 3 jaar uitgehouden en ik ben nu een jaar bezig met de tweede, maar hij begint (dezelfde) kuren te vertonen: De linkermuiskop begint te haperen: In het begin denk je dat je af en toe misklikt, maar op een gegeven moment kom je erachter dat het steeds vaker voorkomt dat de muisknop wordt "losgelaten" terwijl je hem ingedrukt houdt. Erg vervelend bij het slepen van stukken text. Op een gegeven moment kun je helemaal niet meer vertrouwen op je linkermuisknop en is het tijd voor een nieuwe. Bij de eerste dacht ik dat het een kwestie van leeftijd en pech was, maar nu begin ik te geloven dat het een structureel issue met de muis is.

Heb jij ook een Logitech Anywhere Mouse MX?

Helaas, het is een structureel issue. Ik zit aan de derde muis nu, netjes vervangen door Logitech dat wel, maar het begint nu weer te haperen.
Ik heb het opgegeven. Heb net een Razer Orochi gekocht. Ook lekker klein (ongeveer zelfde formaat), keuze tussen wired en wireless (bluetooth, dus pikt dan geen usb poort in), wel een paar scherpe randjes (by design, geen slordige constructie)... ben benieuwd. Het is wl "gewoon" laser, dus wellicht ga ik nog een keer merken dat niet ieder oppervlak ondersteund wordt.
Ik was heel blij met Logitech darkfield ja. Maar goed, ga kijken hoe ze reageren. Razer wellicht alternatief.
Ik heb hetzelfde probleem met de linker muisknop. Heb de muis bijna 3 jaar in gebruik.
Als ik n keer click dan wordt een woord, een hele regel of zelfs een alinea geselecteerd.
Het verslepen van tekst is geheel onvoorspelbaar.
Ik dacht eerst dat ik de dubbel click snelheid ergens kon instellen, maar die optie kon ik niet vinden. Achteraf bleek dat de linker muis toets schakelaar defect is. Dit had ik in het geheel niet verwacht van een Logitech muis.
Voor de handige DIY'ers;

Je kunt je proberen je MX een 2e leven geven door de micro switch van de rechtermuisknop om te wisselen met de linkermuisknop.
De rechter gebruik je namelijk een stuk minder, en zeker niet zo vaak waarbij je 'm ingedrukt blijft houden.

Mijn MX doet het alweer een jaar na deze ingreep.
Ik ben klaar met Logitech... nu al de 4e muis die dit probleem heeft (linkermuisknop switch lam).
Eerst een MX1000, een nu 3 keer een Performance MX... allemaal de switch lam.
Nu maar eens een ander merk proberen.