WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD5000BEVT, 500GB Review

LEX63 17 januari 2009, laatste update op 17 januari 2009, 4.341 views

WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD5000BEVT, 500GB

Pluspunten

• Snel, stil, veel opslag, gunstige prijs. Betrouwbaar merk

Minpunten

• Geen

WD5000BEVT

Net als zijn voorganger de WD3200BEVT Een zeer snelle betrouwbare harddisk. wordt als zeer prettig in gebruik ervaren. Stil je hoort hem nauwelijks. Sneller, hij is 10 Mbit sneller dan zijn voorganger de WD3200BEVT 320GB.

Kortom een aanrader.

KLONEN VAN UW OUDE HARDDISK?

Met een kloon programma Norton ghost, of Ardonis true image kunt u een kloon van uw systeem harddisk maken.

U hoeft uw besturing systeem dus niet opnieuw te installeren als u een nieuwe harddisk koopt.

1) Als eerste dient u een sata case te kopen een 2.5” harddisk behuizing waarin u de nieuwe harddisk in kunt monteren en aankunt sluiten aan de computer.

2) Monteer de harddisk in de aangeschafte case.
3) Formatteer de harddisk.
4) Maak een kloon naar de nieuwe harddisk.
5) monteer de nieuwe harddisk en klaar ben je.

Met het gratis te downloaden versie van Acronis zie "legale link" http://www.seagate.com/ww...ort/downloads/discwizard/

kunt u heel simpel een gratis een kloon maken van uw oude harddisk. Deze gratis versie heeft geen ondersteuning en werkt uitsluitend als het programma een SEAGATE OF MAXTOR harddisk kan vinden. Het maakt niet uit of dit een externe USB, Firewire 400/800 of ESATA harddisk is.

Acronis kost in de winkel 49,- is simpeler in gebruik dan norton ghost en bovendien in het Nederlands.

Veel succes

• Dell inspiron 6400 T7200, 2GB, 1680x1050
  • Windows XP

Heb jij ook een WD Scorpio Blue SATA 3 Gb/s WD5000BEVT, 500GB?

Bedankt voor de reacties heb de fout inmiddels aangepast, ik dacht dat bedoeld werd voor welke besturingssystemen de harddisk geschikt was.

Snelheden, gemeten onder HD-TUNE PRO 3.10

Piek------------ 74,5 MB/sec
Gemiddeld--- 55,5 MB/sec

[Reactie gewijzigd door LEX63 op 17 januari 2009 20:56]

gooi er dan ook ff acces time's bij...
- verder beetje jammerlijke review, maar dat heeft de rest je ook al vertelt volgens mij.

[Reactie gewijzigd door Bastard op 8 januari 2010 22:08]

veel besturingssystemen op 1 systeem zeg :S
hij zal niet alles gebruikt hebben op deze schijf ( eerder voor de meeste vinkjes gegaan zijn... )

verder lijkt het me eerder een 'aanprijzing' van acronis, dan van de harddisk.

ik heb niets relevant gelezen over de HD, behalve 10 Mbit sneller en geruisloos

[Reactie gewijzigd door johncheese002 op 7 oktober 2009 17:25]

Waarom dat gelul over een programma voor SEAGATE of MAXTOR schijven. Ik begrijp dat dit bedoelt is voor de bron schijf maar dan nog. Wat heeft dit met een review van een WD schijf te maken.
Sorry hoor maar dit is gewoon ongegeneerd reclame maken voor een product wat maar weinig te maken heeft met een review voor een interne harde schijf.