Remington HC5750 Maverick Review

dwebber88 10 april 2014, laatste update op 10 april 2014, 804 views

Remington HC5750 Maverick

Pluspunten

• Twee functionele opzetstukken.
  • Fijne vork, die niet blijft haken.
  • Maximale afstand van 42mm.
  • Werkt zowel met snoer als zonder snoer (op accu).
  • Zelfslijpende bladen.
  • Als de accu (bijna) leeg is en langzamer gaat werken, is het een kwestie van kabel er in en hij gaat weer op volle toeren.
  • Oplaadstation, stevig.
  • Opladen kan ook via USB.

Minpunten

• Opzetstukken zijn niet extreem stevig.
  • Opzetstukken vergen bij de nieuwe gebruiker wat handigheid om te bevestigen.
  • Accu gaat naar mijn ervaring geen 40 minuten mee zoals de verpakking zegt, zeker niet als je hem een tijdje niet gesmeerd hebt.
  • Oplaadstation is erg licht en beweegt al gauw met het snoer mee.

Dag medetweakers,

Dit is mijn eerste productreview. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Let op: Deze review is gebaseerd op het verschil in de praktijk tussen slechts 2 verschillende apparaten, en op het apparaat zelf.

Nadat mijn vorige Remington HC5750 kapot is gegaan door een fles zeep die op vakantie open is gegaan in mijn toilettas, heb ik een andere tondeuse aangeschaft. Na enkele maanden gebruik van deze vervangende tondeuze mis ik toch heel erg mijn oude Remington, en heb ik daarom vandaag weer een nieuwe besteld.

De vervangende tondeuse maakt minder geluid maar komt ook met meer opzet stukken, die niet erg goed passen. Er is enige kracht vereist om de opzet stukken te bevestigen, en omdat deze niet verstelbaar zijn is het dus - afhankelijk van de werkzaamheden - nodig om regelmatig te wisselen. Daarnaast is het grootste opzetstuk geschikt voor maximaal slechts 22 millimeter.

De remington daartegenover heeft 2 verschuifbare opzetstukken die misschien niet uitdermate stevig vast zitten (wel stevig genoeg) op de maximale stand van 42 millimeter, maar wel erg functioneel zijn. Ik heb regelmatig gebruik gemaakt van de hoogste stand om zo mijn hoofdhaar te laten kortwieken. Veel tondeuses bieden hiervoor niet de mogelijkheid of het bereik met hun opzetstukken.

Daarnaast kwam bij de vervangende tondeuse regelmatig voor dat de tandjes van de vork (dus zonder opzetstuk) bleven haken in een putje of oneffenheid in/op de huid. Dit was mij met de remington ook nog nooit gebeurd.

Deze twee punten, samen met het feit dat de remington zonder snoer ruim een kwartier op de accu werkt, opgeladen kan worden in een oplaadstation en zo zijn vaste plek heeft, zijn voor mij ruim voldoende om toch weer de remington te bestellen.

Tot slot heb ik van het boost-systeem nooit een duidelijk verschil gemerkt tussen wel of geen boost.

Kritiek op deze review is welkom!

Heb jij ook een Remington HC5750 Maverick?