Apple Wireless Keyboard (Najaar 2009)

Specificaties Draadloos Qwerty met Scissor switch toetsen - Bekijk alle specificaties

Apple Wireless Keyboard (Najaar 2009) Review

Femme 10 april 2014, laatste update op 10 april 2014, 416 views

Apple Wireless Keyboard (Najaar 2009)

Pluspunten

• Uitstekende ergonomie
  • Perfecte companion van Apple Trackpad
  • Oogstrelend minimalistisch ontwerp is mooi en bespaart ruimte

Minpunten

Erg fijn toetsenbord met een prettige aanslag en een uitstekende ergonomie dankzij de compacte en lage bouw. Dit voorkomt belasting op je polsen ten opzichte van een hoger toetsenbord. Ik vind dit toetsenbord fijner dan lompe toetsenborden met mechanische toetsen of de ergonomische toetsenbord van Microsoft die ik in het verleden heb gebruik.

Het ontbreken van een numeriek keyboard beschouw ik niet als een nadeel. Als je een numeriek toetsenbord nodig hebt moet je immers maar het usb-toetsenbord van Apple kopen. Dankzij het onbreken van het numerieke deel is er ruimte om Apple Trackpad direct naast het Wireless Keyboard plaatsen (een TwelveSouth MagicWand helpt hierbij) en de muis op de normale afstand ten opzichte van het toetsenbord + trackpad te houden. Dit zorgt voor een fijne setup waarmee je de trackpad kunt gebruiken voor scrollen en de muis voor precisiewerk. Samen hebben toetsenbord en trackpad de breedte van een normaal full size keyboard.

Het minimalistische ontwerp van het toetsenbord zorgt tevens voor meer vrije ruimte op je bureau en het apparaat is beeldschoon. Het energieverbruik van het toetsenbord is gering. Bij intensief gebruik moet je ongeveer vier keer per jaar batterijen opladen. Ik heb wel gemerkt dat het toetsenbord slecht tegen water kunnen dus oppassen bij het schoonmaken ;) .

Heb jij ook een Apple Wireless Keyboard (Najaar 2009)?