Specificaties Actie-game voor de Xbox 360 - Bekijk alle specificaties

Lord Of The Rings - Conquest, Xbox 360 Review

vdevos 15 januari 2009, laatste update op 17 januari 2009, 649 views

Lord Of The Rings - Conquest, Xbox 360

Pluspunten

• Leuk verhaal
  • Gameplay
  • leuke keuze uit characters
  • graphics

Minpunten

• korte campaign
  • lage moeilijkheidsgraad

Stabiliteit Score: 5
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 5
Geluid Score: 5
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 5
Ik stond dinsdag om 14:00 in de mediamarkt en net kwam de verkoper met een flinke stapel LOTR spellen aan lopen voor de XBOX360, dus ik pakte netjes (nog voor hij kon neerzetten) eentje van de stapel waarop hij gelukkig kon lachen ;)

The Game
Het spel speelt egt fijn, en ziet er erg goed uit! heel mooi stukjes van de film netjes met nieuw commentaar in het spel gemonteerd waardoor het (voor de liefhebbers) verhaal ook een kleine nieuwe wending krijgt (zeker in de Rise of Sauron campaign)

heb hem met een vriend in 4 uurtjes Co-Op Heroic uitgespeeld (Good en Evil), dat vond ik dan ook meteen een min-punt dat de Campaign aan de korte kant is en de moeilijkheidsgraad een stuk hoger had mogen liggen (zeker voor Co-Op) maar dat mag de pret niet drukken (aangezien er ook nog Legendary is).

Ook de single player (op Legendary )had wat moeilijker gemogen, maar ook dit mocht de pret niet drukken :D zeker omdat er wat leuke campaign Achievements zijn te halen. denk even aan 300 hobbits smashen als sauren in het laatste level. En als Mage 100 kills maken zonder dood te gaan met "Firewall".

voor LOTR liefhebbers een super game!

V1NC'o'Meter
mijn punt voor dit spel: 9/10
waarom: vrij korte campaign

Heb jij ook een Lord Of The Rings - Conquest, Xbox 360?

Reviews door de redactie

Je gaat toch niet serieus menen dat jij het een 9 waard vind?

Voor de echte fans is het verhaal leuk, maar voor de rest kan ik er niks aan vinden wat nou echt goed is.
De locaties die ze zogenaamd hebben nagemaakt zijn zo ontiegelijk nep, en ook de gevechten die zich om je heen bevinden, allemaal nep nep en nog eens nep.
je kunt er niet eens op schieten, ze reageren er gewoon niet op.

Vijanden zie je gewoon ineens verschijnen, en dan om het af te maken, als je al gewoon mannetje sauron af wilt maken dan lukt je dit niet, simpelweg omdat hij je maar blijft achtervolgen, en zelfs door mijn leger heenstapt, gewoon alsof ze er niet zijn.

Nee, de Strategie spellen van deze serie zijn wel goed, maar dit is weer een mislukte poging van EA om weer iets te verdienen.
Denk dat het komt omdat ik best "fan" ben van het hele LOTR gebeuren (films en boek). Ik heb veel spelen gespeeld die vaak een 8 scoren die stukken slechter zijn, ik denk dat dat ook de reden is dat ik alsnog een goede score geef voor de graphics. Maar nou ik er inderdaad wat meer op let is de AI en het plotseling opduiken van tegenstanders toch wel een zwak punt. Maar dit mocht voor de mij de pret echt niet bederven..

Dan heb je natuurlijk nog de online mogelijkheid ;) die is toch een van de nieuwe vormen van online (voor de XBOX360 behalve de FPS spellen) die toch wel wat meer op de markt zal gaan komen hoop ik!

heb toch even mijn review wat bijgeschaafd om (naar mijn idee) voor mensen die af gaan op reviews een eerlijk beeld te geven

[Reactie gewijzigd door vdevos op 17 januari 2009 10:01]

Kom op zeg, je wilt toch niet zeggen dat dit er goed uitziet? Heb dan zelf wel de PS3 versie gedaan maar die zal hoogstwaarschijnlijk niet al te veel verschillen van de X360.
Leuk verhaal? Graphics? Sfeer? 4 uur en uitgespeeld? Waar in hemelsnaam haal je die 9 vandaan... volgens mij moet je nog even herinnerd worden dat je er wel 55 Euro voor hebt neergelegd.