Logitech BCC950 ConferenceCam (960-000866) Review

grand admiral Mause 9 april 2014, laatste update op 11 april 2014, 1.268 views

Logitech BCC950 ConferenceCam (960-000866)

Pluspunten

• 1080p PZT camera
  • speakerphone met noise suppression
  • goede autofocus
  • microfoon bereik zeer goed (tot 4 meter afstand goed te verstaan)
  • Hardware h264 encoding
  • geen software nodig
  • prijs

Minpunten

• Aparte USB / voeding nodig
  • Mic geluid iets blikkerig
  • standard witbalans iets te hoog (aan te passen in camera settings)
  • PZT loopt in vrij schokkerige stappen
  • wel mute knop voor mic niet voor camera

Design & bouwkwaliteit Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 4
Ben geen grote review schrijver maar wil deze info even delen met andere users die mogelijk op zoek zijn naar een semi-pro conference oplossing.

Gekocht bij amazon in de VS voor =/- 178,- euro incl transport en toeslagen. Ik was op zoek naar een goede webcam en een speaker phone voor mijn thuiskantoor. Ik bel regelmatig via Skype, lync, jabber en webex en zocht een betere oplossing dan mijn 10 euro trust webcam. Had eigenlijk al de keuze gemaakt om voor de Logitech 930 en een clearone chat60 te gaan maar kwam deze tegen voor een goede prijs. Ben over het algemeen zeer tevreden ermee en dat maakt me ook zeer benieuwd naar de 999 dollar kit en hoe die zich houd tegen de gevestigde orde in Video conference land.

kleine update:
wellicht belangrijk om te melden aan users die op dichtgetimmerde systemen werken. De camera behoeft geeft software om met enterprise communicator tools te werken. getest met Lync, Moc en webex op een werk laptop waar ik nul install rechten heb. inprikken en gaan.

wat ik nog will testen of ik de camera via een mini usb kabel kan verlengen vanaf the basis station. dan zou ik de PZT camera op mijn monitor kunnen monteren en de speakerphone base onder bij het toetstenbord. Nu kan je de camera of rechtstreeks in de base prikken of op een verlengstuk plaatsen wat de camera op ooghoogte brengt maar wel vol in beeld als je recht in de camera wilt kijken.

Heb jij ook een Logitech BCC950 ConferenceCam (960-000866)?

Dank voor de review. Had je nog getest of het werkt om de camera los te halen van het basis station?
ja getest en het werkt, lastige is dan de montage van de camera. dus in de praktijk staat hij nu zonder statief rechtstreeks in de basis geklikt.

Bevalt nog goed. enkele issue dat ik heb is dat bij opstarten de camera een volle links rechts pan doet en soms te ver door wilt gaan en er harde klik klinkt. Motor wilt verder dan de vertanding toelaat. Komt voor als de camera niet in de midden positie is als ik de pc uitzet.

Gekocht in de VS dus als hij stuk gaat heb ik pech. Immidels is hij wel te koop in NL. zou hem nog steeds aanraden als een semi pro conferencing oplossing. Gebruik hem regelmatig om in te bellen op een conferencing brigde waar ook Cisco TelePresence systemen op inbellen en ik krijg regelmatig positieve opmerkingen over de beeld kwaliteit.