Specificaties 5,2" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

LG G2 16GB Zwart Review

RainwormNL 9 april 2014, 857 views

LG G2 16GB Zwart

Pluspunten

• Design
  • Knoppen aan de achterkant
  • Camera
  • Snapdragon 800 processor
  • Software
  • Stevigheid behuizing
  • Kwaliteit beelscherm
  • Dunne Bezels
  • LG Quickview cover

Minpunten

• Geen MicroSD slot
  • Accu soms onvoorspelbaar

Ik heb inmiddels de LG G2 16GB Black al een maand of 3 in gebruik en vond het nu dus wel tijd om een productereview te schrijven.
Voor dit toestel had ik een Samsung Galaxy Note 3.
Deze genomen omdat hij me niet vernieuwend genoeg was ten opzichte van de Galaxy Note 2.
Ik gebruik het toestel i.c.m. een Vodafone Red Super abonnement.
Ook heb ik Nova Laucher Prime op het toestel ge´nstalleerd.
Als hoesje gebruik ik de originele LG Quickview Flipcover.

Allereerst het design:
Het toestel heeft een van de dunste bezels van alle smartphones op de markt. Dit maakt dat het toestel ultiem gebruik maakt van de grootte van het toestel.
Dan de knoppen op de achterkant. Op voorhand was ik zeer sceptisch of dit functioneel/fijn in gebruik zou zijn. Na 2 weken gebruik ben je hier helemaal aan gewend en gebruik ik ze eigenlijk niet eens. Dit bijvoorbeeld ook door "Knock-On" maar daarover later meer.
Over het algemeen vind ik het een zeer mooi toestel en ben ik tevreden met de weg die LG is ingeslagen qua design.
Naar mijn inzien dus een Prima design voor de G2.
Cijfer 9/10

Software (icm Nova Launcher Prime):
Ik gebruik Nova Launcher Prime vanwege de gebaren die je kunt instellen.
Zo heb ik op 2 keer tikken op het scherm dat hij Whatsapp opent en met 1 vingen omhoog vegen naar de app drawer. In de tijd dat ik hem heb gehad is hij niet vast gelopen of gecrashed. Misschien omdat ik het toestel eens in de week ook helemaal uit zet en regelmatig mijn apps update. Maar dit bevalt me dus ook heel goed. Om terug te komen op "KnockOn", dit gebruik ik bijna nooit. Dit komt omdat ik de Quickview cover gebruik en het toestel automatisch aan gaat als ik de cover open. Fijne functie om te gebruiken maar door mij maar weinig gebruikt.
Cijfer 8/10

Hardware:
Door de Snapdragon 800 is het toestel erg snel. Ook na langer gebruik en meer geheugen gebruik van het toestel. Schermkwaliteit is subliem. Het True IPS scherm van LG is mooi in de kleurweergave en erg scherp. Touchscreen reageert goed op zachte aanraking.
Met de originele lader laadt hij snel op wat af en toe best handig kan zijn.
De output van de Headset en het volume van de speaker zijn wat zacht. Dit had wat harder gemogen maar het is wel typisch LG.
Wel mis ik de Micro-SD slot om er een SD kaartje bij te prikken.
De behuizing is ook sterk. Heb het toestel in totaal 2 keer laten vallen. Beide op een parket vloer van een ongeveer een meter hoor. Nadien niks te zien aan de behuizing of het scherm.
Cijfer 9/10

Accuduur:
Dit is een beetje een vreemd punt. De accu is heel willekeurig. Ik heb soms dat hij 3 dagen mee gaat op 1 lading. En met nagenoeg het zelfde gebruik dan ineens maar 1 dag. Ook komt het wel eens voor dat hij voor het einde van de dag leeg is. Dit gebeurt vooral als ik mijn scherm op 100% brightness heb staan. Dit staat dus voortaan ook altijd rond de 60%. Dan is de accu duur een goeie 16 uur.
7/10

Camera
Hele goeie kwaliteit van de foto's. Flitser is goed en frontcamera is ook van prima qualiteit voor alle "Selfies"
Heb een paar functies geprobeerd en deze werken ook allemaal goed.
8/10

Conclusie:
Fijn toestel en zeker vernieuwend. De knoppen aan de achterkant zijn een verademing en helpen met de kleinere bezels rond het scherm. Daardoor wordt het formaat optimaal benut. Dit komt dan weer ten goede aan de handelbaarheid van het toestel. Software is stabiel en fijn in gebruik. Camera voldoet aan de verwachtingen voor een 13MP camera. Design van het toestel ziet er goed uit.
Cijfer algemeen 9/10

Heb jij ook een LG G2 16GB Zwart?