Specificaties 20" @ 1600x900 (WXGA++) (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Acer X203Hb Zwart Review

Rye 14 januari 2009, laatste update op 15 januari 2009, 2.060 views

Acer X203Hb Zwart

Pluspunten

• Design
  • stevig
  • ledje mooi mat van kleur
  • kleur
  • prijs

Minpunten

• pixel defecten (bij 4exemplaren)
  • alleen d-sub

Deze review is nu herzien omdat ik nu wel een werkend scherm heb.

Na 4x een scherm met een pixeldefect gekregen te hebben via Media Markt Groningen vroeg ik daar m'n geld maar terug en gaf de hoop op met dit scherm.

Nu viel gelukkig diezelfde dag nog een foldertje van De Harense Smid. Hier in stond dus dit scherm voor 121,-. Wat dus mooi 8,- goedkoper is dan bij de Media Markt. Op de gok het scherm maar weer gehaald en vielen mij gelijk al wat punten aan de verpakking van het scherm:

Verschillen in verpakking/scherm?

1. Vorm piepschuim is anders. Bij die van de Media Markt waren het 2 losse stukken die op de zijkanten van het scherm zaten, met daartussen een klein los stukje piepschuim voor de rand. Bij die van De Harense Smid was het scherm tussen 2 stukken piepschuim in gesandwiched in de lengte. Dit was al een heel stuk beter beschermd.
2. De voet zit bij die van de MM versie met tape vast, bij de HS versie gewoon vast geklemd in het piepschuim.
3. Beschermfolie op het scherm zit een stuk beter vast
4. De D-sub kabel heeft plastic kapjes op de aansluitingen zitten, zit beter verpakt en de boekjes + cd ogen nieuwer.

Het scherm is voor de rest eigenlijk hetzelfde, er mist alleen een stickertje van windows vista op de voet. Gelukkig heb ik een hekel aan vista en wil ik dat hele stickertje niet eens.

Eigenschappen

Het scherm heeft de volgende eigenschappen:
Type X203Hb
Scherm Diagonaal 20"
Schermresolutie 1600x900 (WXGA++)
Reactietijd 5ms
Contrastverhouding 10000:1

Eerste run

Het scherm start op met fullscreen Acer logo. Dit vind ik wel jammer aangezien het je toch wel weer bijna 2 seconden opstarttijd van het scherm kost.
Het scherm gaat zichzelf gelijk aanpassen aan de resolutie, deze is met booten natuurlijk lager dan in windows en zal dus ook wat wazig zijn. Na het drukken op het knopje "Auto" is het scherm perfect scherp, mits de resolutie op 1600x900 staat ingesteld.

Het scherm oogt wel veels te helder en met te veel contrast, dit is natuurlijk simpel aan te passen via het duidelijke en makkelijke OSD.
Het scherm was zo helder dat het oranje van de knop "Afmelden" meer geel leek dan oranje. Dit heb ik makkelijk kunnen vergelijken omdat ik ernaast een 15" tft schermpje had staan.

Gamen

Even snel COD4 gespeeld, best goed beeld en geen last van ghosting, iig niet meer dan waar ik aan gewend ben van mijn 940BW (4ms). Ook heb ik TF2 gedaan, nu weet iedereen die TF2 kent dat dit spel lekker kleurrijk is. Echt, een hele mooie ervaring vond ik dit, de kleuren sprongen er veel meer uit dan op mijn 940BW.
Dankzij de lekkere breedbeeld resolutie van 1600x900 kan je de FOV in maximaal zetten en zie je een stuk meer aan de zijkanten.

Het schermt oog veel groter dan mijn 19" ondanks dat het scherm maar 1" groter is.

Helaas heb ik nog niet meer kunnen doen, maar er volgt meer + foto's wanneer ik weer in Groningen ben.

• Sapphire HD3850
  • E6600
  • 2GB RAM
  • Windows XP

Heb jij ook een Acer X203Hb Zwart?

Vorige week toevallig een vriend van me ook bij Mediamarkt 2x dit scherm teruggebracht.
Misschien zit er dan een slechte serie tussen??
Wel een beetje jammer dat dit geen review is maar een produktervaring.
Succes.
Ja, ik had er graag een review van gemaakt, maar helaas heb ik daar niet eens de kans voor gehad. Ik ga geen moeite verspillen aan een scherm met een pixel defect.
over die 2 seconden die zit standaard in bijna alle schermen. En ipv een zwart scherm toveren ze dan liever hun eigen naam in beeld :D Dat is gewoon opwarmtijd voor de monitor. Dus je kunt zoiezo niet sneller opstarten.
Voor de rest oke, beetje saai.
Ok, de (brakke) pics zijn toegevoegd. Mijn vriendin is met de camera de hort op helaas dus moest ik even mijn W810i voor de foto's gebruiken.

Heb de brightness en contracts een beetje kunnen bijstellen, kleuren zijn nog een ander verhaal; oranje gaat beetje richting geel. Dat is bijvoorbeeld te zien aan de iconen van mappen. Deze zijn meestal wat donker geel, maar lijken nu iets te flets uitgevallen te zijn.

Standaard staat het scherm qua kleur op; Warm. Deze setting heb ik hem nu ook op staan, want als je de normale User instelling pakt (en dan niet veranderd) vind ik het beeld een beetje te kil.

@ Praetextatus: Ah, right. Vandaar dat dat logo in beeld kwam. Jammer dat dit scherm dan wat langer over het opwarmen doet dan mijn 940BW. Maar ach, die 2seconden kan ik ook wel mee leven :+
Ik heb um ook en kan me niet echt vinden in de review.
Te negatief, kleurweergave lijkt 'op het blote oog' prima.
Geen ervaring met een miskoop hier.

Mijn Voltcraft Energy Check 3000 zegt dat ie met (Brightness 40%) 22.5W verbruikt.
In 'het boekje' staat 28W.

Dit beeldscherm heeft dus eigenschappen waar LG zich suf mee zou adverteren.
Tco'03 label display
Prijs kwaliteit lijkt mij in orde.

[Reactie gewijzigd door Chris.nl op 10 mei 2009 00:14]

Ja, best een leuk scherm. Heb hem nu doorverkocht aan m'n vriendin en zit weer op m'n oude 940BW. Rede hiervan is de verkoop van m'n 2de systeem.

Een ding weet ik nu wel voortaan; voor mij geen d-sub meer. Ik heb echt een hekel aan het AUTO gebeuren op deze schermen. Helaas moet het bij dit Acer scherm meerdere malen per dag gebeuren. Ook oogt het net niet helemaal scherp.

Brightness 40% en dan 22.5 watt is erg netjes. Dus wel een energiezuinig schermpje dus :)
Wat mij betreft heeft je vriendin geen miskoop gedaan, ook top dat jij er een review over hebt geschreven.