Specificaties 16" (1366x768), 640GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire 6530G-704G64MN Review

NagtieNewbie 13 januari 2009, 2.625 views

Acer Aspire 6530G-704G64MN

Pluspunten

• Uiterlijk, geluid, beeldscherm

Minpunten

• vastlopen bij filmpjes. Traag!

Ik heb deze drama gekocht!
Alles lijkt erop te zitten, Ik heb de versie met 4gb ddr2 ram. en 2ghz duo core processor. Je gaat er van uit dat dit voldoende moet zijn om op een normale manier gebruik van te maken.
Ik gebruik hem zelf veel voor photoshop, en dat gaat er ook heel erg goed op, maar de verwerkings snelheid is gewoon niet optimaal!

Ik kan geen film kijken, alles hoe klein ook hapert. ook youtube filmpjes! Ik kom er niet zo goed achter wat het is want met een 512mb grafische kaart die in de piek kan oplopen tot 2gb zou voldoende moeten zijn.
Maar het werkt gewoon niet zoals de specs aangeven.
vanwege verontrusstende berichten op een andere site ben ik gaan kijken naar de prestaties die hij daadwerklijk levert.
Ik hoorde daar bijvoorbeeld dat de processor standaard niet ingesteld staat op volluit, maar vraag me af of dat wel kan?
heb dus een testje gedaan, daar kwam toch bijna 2ghz uit, dus dat lijkt te kloppen.
Daarna een testje van de grafische kaart en die kwam met rode letters op 19.7FPS. Is dat weinig, of moet dat meer zijn?
Ik hoor graag van jullie!
Groet Niels

Heb jij ook een Acer Aspire 6530G-704G64MN?

Kijk eens naar hoe ik mijn review opgezet heb, wellicht kan je dan nog wat verbeteren.

De slechte prestaties kunnen veel oorzaken hebben, als ik kijk naar mijn broertje, heeft exact dezelfde laptop als mij (Dell XPS M1530), maar deze is niet voorruit te branden, net als zijn pc.
Dit komt puur omdat hij er allemaal rotzooi op zet wat volgens hem "coole" software is.

[Reactie gewijzigd door l.degroot01 op 14 januari 2009 08:13]

Wat dacht je van een Topic op Gathering? Dit is natuurlijk 3x drama wat je produceert, beetje je gal spuwen over een product,maar totaal niets 'reviewen' Kijk eens naar andere reviews over laptops, dan zie je vanzelf hoe het wl moet.

Hier kan jij/ kunnen wij helemaal niets mee, en dit zal je door je medetweakers ook niet in dank worden afgenomen...

In ieder geval succes met het zoeken naar het 'probleem' en het vinden van een 'oplossing' voor dit.
Ga zelf eerst een je problemen uitzoeken. Want dat het allemaal zo slecht overkomt, komt door jou en niet door de laptop zelf. Aan een review als deze hebben we niks. Zet ook tenminste even de volledige specs neer van de laptop.
Heb je al geprobeerd de nieuwste flash player/plugin the installeren, Flashplayer 8 ofzo. Download ook meteen vlc player, deze mediaplayer speelt alles goed af. Die fps van 19.7 laat ons weinig weten, omdat we niet weten welke test je hebt uitgevoerd. Over het algemeen is een fps van rond de 30 goed. Als je nauw crysis op high getest hebt is die framerate wel goed voor jouw laptop. Fps=frames per second. Hoe hoger de fps, hoe sneller de overgang van beelden, hoe soepeler de game loopt. Ik heb trouwens een minder snelle notebook, met een hd3470 en 3gb en daarmee kan ik alle video's, ook youtube, goed mee afspelen. Probeer anders ook overbodige software te verwijderen. En misschien helpt "spybot search and destroy" je wel van spyware of zo af, mocht je computer daar last van hebben.
Btw, aan je hardware ligt het probleem niet.
Download eens Adobe flash player en de laatste drivers voor je grafische kaart?
Beste Niels,

Ik heb dezelfde laptop gekocht en had daar in het begin soortgelijke problemen mee. Ik weet bijna zeker dat jouw laptop op 1/4 vermogen van zijn corespeed werkt. Dat is vaak de instelling waarmee deze acers worden afgeleverd. Dat was bij mij ook het geval. M.b.v. acer Epower Management dien je de CPU speed op maximum te zetten. Hierna heb je geen performance problemen meer... suc6
Grappig hoe hij begint.
Yo, renskoenraadt die niet zo moeilijk man. Deze gozer vertelt gewoon zijn ervaring met die "drama" :)