Philips Streamium NP1100/12 Review

visor66 13 januari 2009, laatste update op 16 januari 2009, 2.108 views

Philips Streamium NP1100/12

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • maakt verwachting waar

Minpunten

• nog niet opgemerkt

Geluidskwaliteit Score: 5
De NP1100 is, voor wat mij betreft, een stukje maatwerk. Het apparaat voorziet in de mijn behoefte: selectie van de audiobron(mp3 of radio) met behulp van een duidelijk display. Je kan de TV dus uit laten om audio te spelen.

De "installatie" is een fluitje van een cent. Zet neer, sluit aan op de audioset, doorloop de wizard, Út voila.

Prachtig geluid, en een eenvoudige gebruikers interface. Waarom ik Úcht tevreden ben? Nadat ik de speler ingesteld heb en wat radiostation bij de favorieten gezet had heb ik 'm weer uitgezet. Mijn vrouw heeft 'm zelf weer aangezet. Het is dus echt intu´tief te bedienen, geen handleiding nodig.

De NP1100 werkt samen met een DSM-G600 NAS, met UPnP funktionaliteit. In een voorzienende bui had ik dat ding 3 jaar geleden als 'ns aangeschaft. Er hoeft dus ook geen PC aan om MP3's te kunnen streamen.
De mp3's staan in een aparte directory, gesorteerd of artiest, album, nummers. Je kan altijd via de folder optie
bij je muziek. Je kan via het selectie op artiest/ album/ enz ook wel zoeken, maar dat vind ik onhandig.
In de UPnP directory van de NAS heb ik al onze cd's gezet. De CD's kunnen nu hopla de kamer uit.

-Waarom worden sommige MP3 dirs getoond in het overzicht en sommige niet. Het heeft misschien te maken met het MP3Tag versie..
De NP1100 verwacht in de directories een soort index file met de mp3tags. Deze bestandjes worden in mijn geval niet door de server verzorgd. Na wat experimenteren met WMP11 blijkt dat deze de files aanmaakt en in de betreffende directories zet.

Wat ik nog niet helemaal snap of nog niet heb gevonden:

-Je kan lid worden van club Philips. Tot mijn verbazing kan je ervoor kiezen om de favorieten te exporteren naar de Philips site. Dat zetten we maar weer uit
-Vooruit spoelen in een nummer
-Waar het knopje ~[rate] voor is op de afstandsbediening

• DSM-G600

Heb jij ook een Philips Streamium NP1100/12?

Ricksah,

Ik heb via mediaplayer11 dit voor elkaar gekregen. Je moet je media sharen en dergelijke. Als je de handleiding volgt kom je er wel. (good luck)

Ik heb nog een site gevonden met uitleg en goede respons op vragen:
www.streamiumcafe.com

groet,
visor66
Vraagje, ik heb dus geen NAS en probeer nu een UPnP server van mijn pc te maken.
Dit wil echter niet echt lukken, jij hier wel ervaring mee?