Asus Transformer Book T100TA-DK002H Zwart Review

Stijnnl 7 april 2014, laatste update op 11 april 2014, 1.136 views

Asus Transformer Book T100TA-DK002H Zwart

Pluspunten

• Prijs/Kwaliteit verhouding
  • Compact
  • Goed te gebruiken in schoolomgeving

Minpunten

• Klein toetsenbord

Ik schrijf deze review als opdracht van mijn school om het gebruik van deze tablet laptop hybrid te testen in een schoolomgeving. In deze review zal ik het dus ook vooral gaan hebben over het gebruik in een schoolomgeving.

Uitstraling
De Asus Transformer Book ziet er op het eerste gezicht uit als normale netbook, maar zodra je het scherm loskoppelt van het toetsenbord transformeert het apparaat als ware in een Windows 8 Tablet. De achterkant van de tablet is glimmend afgewerkt en is daarom dus ook een vingerafdruk magneet, dit is wel erg jammer want een apparaat met allemaal vingerafdrukken erop wordt niemand blij van.

Prestaties
De Transformer book maakt gebruik van een vrij krachtige Intel Quad Core processor. Met deze processor is het hartstikke goed mogelijk om alledaags schooltaken mee uit te voeren, zoals het gebruik van Word, Internet en andere Office programma's. Maar deze processor is ook geschikt om de iets zwaardere taken uit te voeren zoals het gebruik van Photoshop.

Zelf ben ik een fanatieke gamer en daarom heb ik dus ook de mogelijkheid om te gamen uitgetest op dit apparaat. Helaas viel dit enorm tegen! Kleine spelletjes die geoptimaliseerd zijn voor een tablet kon je er makkelijk op spelen maar heel wat andere spellen die gemaakt waren voor het gebruik in combinatie met een videokaart waren toch wel erg moeilijk om te spelen.

Gebruiksgemak
De Transformer Book is als tablet makkelijk in gebruik, deze werkt dan namelijk hetzelfde als alle andere windows 8 tablets. Maar als je de tablet in het toetsenbord stopt dan komt een van de fouten van het ontwerp aan het licht, namelijk het toetsenbord. Het toetsenbord wat bij de Transformer Book zit is erg klein. Misschien is dit voor kinderen een minder groot probleem dan voor volwassenen want zelf was ik er al aan gewend na een paar dagen, maar ik denk dat volwassenen met wat grotere vingers dit echt een probleem kunnen vinden. Door de kleine toetsen tik je namelijk soms meerdere toetsen tegelijk in en als je die dan weer wilt verwijderen type je er weer bijvoorbeeld een slash ( \ ) erbij.
Voor de rest is de tablet erg fijn om mee te werken

De Asus Transformer Book T100 is een erg goede keuze om te gebruiken in een schoolomgeving, dit vanwege het vrij lage prijskaartje (350,- op moment van schrijven) en de kracht van het apparaat. De laptop en tablet zijn allebei fijn om te gebruiken en ik heb geen problemen ondervonden met het apparaat.

Heb jij ook een Asus Transformer Book T100TA-DK002H Zwart?