Specificaties 2,4GHz WiFi + 4G-router, 10x 1Gbps (en lager) switch - Bekijk alle specificaties

MikroTik Routerboard RB2011UiAS-2HnD-IN Review

geordykorteNewbie 7 april 2014, 1.062 views

MikroTik Routerboard RB2011UiAS-2HnD-IN

Pluspunten

• Deze Router kan werkelijke alles wat je thuis maar nodig zou hebben. met 5 Gigabit en 5 Fast ethernet porten en een SFP (SFP+ kan ook), heeft ie ruim voldoende mogelijkheden

Minpunten

• De Wifi bereik is wat beperkt. Hij zend lekker uit op 1 wat als je dat wil maar dan kan je Wifi guest er meestal niet bij.
  • LET OP: Indien je niet comfortable bent in netwerken dan is deze router niet echt een instap model. De beheersbaarheid van deze router is redelijk complex.

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 3
Na een lange tijd gebruik te hebben gemaakt van een DD-WRT routertje, was het tijd om iets nieuws te zoeken. Omdat ik een LAB aan het bouwen was om redelijk veel nieuwe netwerk componenten te testen, was ik op zoek naar een Router die out-of-the-box veel netwerk protocolen aan kon.

Op dit moment maak ik uitgebreid gebruik van OSPF, BGP, NAT, meerde Wifi punten. Het leukste van deze router is de mogelijkheid om SUB routers aan te maken op de hardware. Hiermee kan je in een paar kliken een openwrt router installeren op dezeflde hardware wat in een soort van sandbox werkt. Deze staat nu op de router en daarop een reverse Apache2 proxy erop gezet.

Heb jij ook een MikroTik Routerboard RB2011UiAS-2HnD-IN?

Wat bedoel je precies met:"De Wifi bereik is wat beperkt. Hij zend lekker uit op 1 wat als je dat wil maar dan kan je Wifi guest er meestal niet bij."

Kanaal 1? 1 Antenne? 1 Gebruiker?

Of bedoel je maar 1 verdieping oid?

Mvg.
@Bongoarnhem
Ik denk dat geordykorte bedoelt dat het niet echt wil met het opzetten van twee netwerken - waarvan eentje voor bezoekers - niet echt lekker gaat.

[Reactie gewijzigd door necessaryevil op 6 oktober 2015 14:53]

Heb de router intussen alweer van de hand gedaan. Deed alles wat ik wilde maar bereik was niet helemaal wat ik nodig heb.

Bedankt voor je reacte :+