Specificaties Radiogestuurde muis en 800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech M560 Wit Review

Bas_f 6 april 2014, 389 views

Logitech M560 Wit

Pluspunten

• Mooi design.
  • Ligt goed in de hand.
  • Batterijduur. Ik kan de beloofde 18 maanden nog niet verifieren, maar hij is in ieder geval nog niet leeg.

Minpunten

• Bouwkwaliteit.
  • Precisie.
  • Kleeft aan elke ondergrond.
  • Muiswieltje werkt niet als 3e muisknop, maar als vergrendeling voor het scrollwieltje. Er zit een losse 3e knop onder het wieltje.

Ongeacht de ondergrond die ik gebruik, "kleeft" de muis. Dat wil zeggen, de eerste keer dat ik weer beweeg na heel even stil te hebben gestaan, moet ik de muis dus wat los forceren, wat ervoor zorgt dat echt precies bewegen onmogelijk wordt. Het beste werkt nog een muismat, maar het is verre van ideaal. (Ook niet iedere muismat, trouwens)
Daarnaast is er iets met de resolutie, of precisie, waardoor precies mikken een hele opgave is. Ik kan niet precies bepalen wat nou het probleem is. Voor normaal gebruik, heb je er niet zo'n last van, maar in-game is het echt heel irritant en daar komt het "kleven" van de muis aan de ondergrond nog bij.
Ik had de hoop dat ik met wat juiste drivers en instellingen een hoop van deze problemen kon wegwerken, maar het wordt niet beter.
Dat een muis van plastic is, is niet zo gek, maar deze laat echt te wensen over qua bouwkwaliteit. Ik kan het gedeelte onder de duimknoppen gewoon inknijpen en dan begint het te kraken en klikt uiteindelijk de terugknop in.
Deze kwaliteit ben ik niet van Logitech gewend.
Ik ben bijna zover dat ik mijn stokoude, batterijzuipende, MX900 weer van stal ga halen.

Heb jij ook een Logitech M560 Wit?

Heel toevallig ben ik momenteel dezelfde muis als deze aan het gebruiken (wel de zwarte variant, maar dat hoeft niet te veel verschillen denk ik).

Om je even bij te treden:
  • Ik kan de rechterzijkant minimaal indrukken. Vind het niet zo heel erg, maar wel omdat de voorganger van deze muis (Logitech M510) dit probleem na een jaar minstens dubbel zo erg had (kraakte wanneer ik nog maar de zijkanten licht aanraakte)
  • Ik vermoed dat jouw instellingen in Windows ergens fout staan, maar een probleem met de precisie ervaar ik niet; mijn enige vergelijkingsmateriaal is een Magic Mouse van Apple en beide doen ze het voor mij even nauwkeurig (op Windows en OS X)
  • Muizen doe ik uitsluitend op stoffen muismatten, en wanneer dat niet zo is (in colleges), dan heb ik (weer) niet het probleem dat je omschrijft als 'plakken'.
Oftewel zijn er grote verschillen in kwaliteit tussen de witte en zwarte variant van de muis, oftewel heb jij een slecht model. :)
Bedankt voor je reactie.

Ik heb drie verschillende stoffen muismatten uitgeprobeert. De muismat met foto, waarvan ik juist verwacht dat die het kleverigst zou zijn, werkt het beste.

Inmiddels heb ik ook beter door waar het qua precisie fout gaat: Als ik langzaam naar links of rechts beweeg, en opeens de andere kant op ga, nog steeds heel langzaam, +/- 1 mm per seconde, dan registreert de muis (of de software) het niet meer. Pas als ik iets versnel, dan schiet het pijltje opeens die hoeveelheid pixels op die ik verder ben bewogen. En dat is nou net heel irritant bij het mikken op een vijand in een FPS. Ik weet niet of dit nou een resolutie-probleem, of probleem is vanwege de batterijzuinigheid is, o.i.d.
ik vind 't dan ook vreemd dat je deze muis als zijnde Game-muis gebruikt, daar is deze absoluut niet op ingericht. ben je inmiddels echt weer overgestapt op de MX900 of ben je een beetje bijgedraaid?
Natuurlijk gebruik ik het ding ook als game-muis. Ik ga niet als ik een spel opstart er opeens een andere muis bij pakken. Ik heb deze muis gekocht samen met de logitech K310 keyboard, omdat het qua uiterlijk mooi bij elkaar past. Ik ben gewend dat Logitech altijd kwaliteit levert en dat was met dit ding helaas niet het geval. Het toetsenboard gebruik ik wel nog steeds.

Ik ben inmiddels overgegaan tot de aanschaf van de Microsoft Sculpt Ergonomic muis. Fantastisch apparraat. Bouwkwaliteit, precisie, levensduur van de batterij, design, etc... Echt een super ding.