Specificaties Tower, 17 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master CM 690 III Closed Review

Krahk 5 april 2014, laatste update op 30 december 2015, 31 views

Cooler Master CM 690 III Closed

Een simpel maar fraaie case die ook redelijke stil is. Met een prima bouwkwaliteit en afwerking en genoeg ruimte om wat uit te breiden ben ik echt heel erg tevreden met deze kast.

Pluspunten

• Stevig en mooi afgewerkt
  • Genoeg opties voor kabelmanagement
  • Ruim zat voor de meeste opstellingen
  • Veel extra schroefjes, tie-rips en dergelijken
  • Uitneembare stof filters
  • Simpel maar fraai
  • Uitbreidingsmogelijkheden
  • Alle panelen kunnen er af

Minpunten

• PSU kan alleen onderaan
  • Niet overal stof filters
  • Stom klepje bij usb poorten

Zoek je een simpele maar mooie en degelijke kast, zoek dan niet verder!

Standaard komt de case met een 200mm front-fan en een 120mm exhaust-fan. Zoals je ziet heb ik een stock koeler op mijn cpu en idle houden deze 3 fans mijn kast rond de 28-30 graden. Heel behoorlijk lijkt mij.

Er is nog ruimte voor 2x 120mm bovenaan aan de zijkant past nog een 200mm fan. Er is dus plek voor nog eens 4 extra 120mm fans. Ook kan er waterkoeling aan de bovenkant geplaatst worden. Deze kast biedt met 3 hdd's en 4 ssd's en 3 5,25" bays ook genoeg uitbreidingsmogelijkheden.

Er zitten wat stoffilters in verwerkt dat is fijn. Jammer dat ze alleen niet overal zitten. Bij het linker paneel ontbreken ze nog. Er komt dus alsnog (zij het minder) stof binnen. De filters die er zitten zijn wel uitneembaar en van prima kwaliteit.

De mesh die aan de voorkant zit vind je zowel onder als boven op de case terug. De zij, voor en boven panelen zijn gemakkelijk van de kast af te halen. Volgens mij kan je de ssd trays ook verwijderen om grotere videokaarten toe te staan.
Veel van de panelen zijn met drukclipjes en thumbscrews los te maken. Voor de bays heb je een kruiskop schroevendraaier nodig.

Bovenop de case zitten 2 usb 3.0 en 2 usb 2.0 poorten. Ook vind je er standaard audio en mic poorten en een klein bakje waar je war usb sticks ed kwijt kan.

Wat mij enorm beviel was het kabelmanagement systeem. Er zijn 4 doorgangen die met rubbers enigsins afgeschermd worden. Ook zitten er op de backplate allerlei haakjes waar je tie-rips aan kunt knopen. Erg handig en makkelijk!

Vragen en opmerkingen worden op prijs gesteld.

Heb jij ook een Cooler Master CM 690 III Closed?