Specificaties Docking station, Lader, Standaard (Zwart) - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia Z2 Tablet Magnetic Charging Dock DK39 Review

HJ57 5 april 2014, laatste update op 5 april 2014, 1.246 views

Sony Xperia Z2 Tablet Magnetic Charging Dock DK39

Pluspunten

• Klepje tablet kan dicht blijven bij het laden.
  • Maakt makkelijk en goed contact door magneet.

Minpunten

• Erg licht van gewicht waardoor de dock blijft "plakken" (magneet) als je de tablet er uit wilt tillen.

De dock wordt geleverd zonder eigen voeding maar kan aangesloten worden op de voeding die bij de Xperia Z2 geleverd wordt of elke andere USB voeding (micro).
Het voordeel is dat het afdekklepje op de tablet gewoon op z'n plaats kan blijven terwijl hij laadt via het contact aan de onderkant. Dat contact klikt prettig op zijn plaats dankzij het ingebouwde magneetje.
Groot nadeel vind ik het lage gewicht van de dock. Een lichte tablet is fijn maar een lichte dock is lastig. Als je de tablet uit de lader wilt halen til je de dock gewoon mee en het lage gewicht maakt de combinatie ook niet echt stabiel. Ik heb de dock net opengemaakt en de loze ruimte gevuld met boetseerklei (Action). Nu heeft de dock het juiste gewicht en blijft hij staan bij het optillen van de tablet. Probleem opgelost! Voor mede tweakers die dit ook willen doen: de vier schroeven zitten onder de zelfklevende voetjes van de dock.

Heb jij ook een Sony Xperia Z2 Tablet Magnetic Charging Dock DK39?

Goede tip van die klei.

Ik heb een soortgelijk dock voor mijn Z1, die weegt ook niks
Kan het tablet ook in dit dock staan als je een hoesje gebruikt om je tablet?
De originele Sony cover (SCR12) is zo ontworpen dat die om de tablet kan blijven zitten als je hem in de dock plaatst.