Specificaties 5.1-set met subwoofer - Bekijk alle specificaties

Sony BDV-E2100 Review

Marcus73 5 april 2014, laatste update op 5 april 2014, 3.664 views

Sony BDV-E2100

Pluspunten

• De prijs voor een set inclusief bluray
  • USB aansluiting
  • LAN aansluiting

Minpunten

• dof geluid
  • geen equalizer
  • geen aparte settings per bron
  • geen digitale radio / geen coax aansluiting
  • witte led blijft branden

Geluidskwaliteit Score: 2
Ik wilde toch even een korte review achterlaten, gezien de matige beoordeling. Ik heb deze home cinema na 2 dagen weer retour gestuurd vanwege de matige geluidskwaliteit en de beperkte instelopties.

Ik heb 4 jaar ervaring met een oudere Sony home cinema set (SS1300 uit 2009) en deze nieuwere generatie lijkt de kwaliteit bij lange na niet te halen. Misschien is het een kwestie van referentiekader en kan deze set iemand toch heel blij maken. Voor mij is het ver onder de maat en heb ik een tweedehands SS1300 weten te vinden die mij zeer tevreden stelt.

De set heeft wel instellingen voor Db niveaus en speakerafstand, maar er zijn geen equalizer opties. Wel voorgedefinieerde geluidsthema's die het geluid geen goed doen. Tevens ontbreekt het aan een coax aansluiting voor digitale radio. Wat ook erg beperkend werkt is dat de ingestelde settings gelden voor alle geluidsbronnen, terwijl het in veel gevallen best fijn zou zijn je dat per bron apart zou kunnen instellen.

Als laatste: de set heeft een witte LED aan de voorkant die brandt bij de 'aan' stand. Deze is vrij fel en kan niet gedimd worden. Er is wel een optie voor de LED in de settings (auto / aan), maar daarmee ging bij mij de LED niet uit.

Heb jij ook een Sony BDV-E2100?

Voor 200 euries kan je ook niet zo veel verwachten he. Voor 99 euro heb je een blu-ray speler, en dan verwacht jij voor die andere 99 euro vijf speakers en een subwoofer te krijgen?
@D-Tech: je hebt gelijk, al denk ik dat deze Blu-ray speler niet de waarde van 99 euro heeft. Maar met deze review hoop ik anderen die dit product overwegen dan ook te informeren.