Harman Kardon SoundSticks III

Specificaties 2.1-set met een totaal vermogen van 30 Watt RMS - Bekijk alle specificaties

Harman Kardon SoundSticks III Review

tzeunis 5 april 2014, laatste update op 6 april 2014, 2.967 views

Harman Kardon SoundSticks III

Pluspunten

• Design.
  • Geluidskwaliteit.
  • Bluetooth.

Minpunten

• Middentonen vallen weg.
  • Geen optisch digitale ingang.

Muziekweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Mid- en hoogweergave Score: 4
Aangezien ik mijn 'gamekamer' meer richting het 'less is more' principe wilde inrichting met zelfgemaakte, natuurlijke steigerhouten meubels werd het tijd om mijn lelijke Z906 patsersetje van Logitech de deur uit te doen. Ik kijk nooit films via de PC en game altijd met mijn headset om mijn vriendin het gevloek van mijn vrienden (en mijzelf) enigszins te besparen. Aangezien mijn AV setup uit HK bestaat (zie andere reviews) vielen mijn ogen op de Soundsticks III.

De verpakking
Alles zit netjes verpakt in een stevige doos. Doos is precies groot genoeg om alles te kunnen waarborgen. Je koopt dus weinig 'lucht'. De subwoofer bevindt zich in het midden en daarnaast aan beide zijden de satellieten apart ingepakt. Verder een handleiding, stroomadapter en de benodigde 3,5mm aansluitkabel en een y-split kabel.

Aansluitingen
Simpelweg alleen een 3,5mm jack. Daar waar de Logitech Tulip, 3,5mm en Tosslink had ben ik nu beperkt tot 1 manier. Dit wist ik van te voren. Daarnaast bestaat er wireless connectiviteit middels bluetooth.

Materiaal
Doorzichtig plastic met een mooie glas. In de woofer bevindt zich een subtiele blauwe LED die brandt wanneer de set actief is. Het oogt allemaal erg fragiel, maar de sub zit degelijk in elkaar zonder speling of kraken. De satellieten staan op een verzwaarde voet die naar wens in te stellen is qua hoek.

Subwoofer en satellieten
De stroomvoorziening gaat direct naar de woofer en van daaruit worden de 2 frontspeakers van stroom voorzien. Op de rechter speaker bevinden zich knoppen om het volume harder of zachter te zetten. Dit zijn tiptoetsen. De bas is regelbaar op de achterkant van de woofer; soms erg lastig omdat deze onder mijn buro staat. De Logitech had een handig controlepaneeltje bij waarmee alles af te regelen viel.

Het geluid
Deze vergelijking is met mijn oude Z906. Bij zowel gamen, muziek en films afspelen wint de HK het veruit van de Z906! Wat een fenomenaal geluid uit deze kleine speakers en compacte sub. Kristalhelder, scherp en een volle, diepe bas. Enig punt van kritiek is dat de middentonen wat weg vallen, maar dat valt uiteraard te wijten aan de setup van HK. De hoge tonen zijn fenomenaal, vol detail en blazen de Z906 weg. Twee werelden van verschil. De subwoofer vult de satellieten prachtig aan en zo ontstaat er een prachtig geluid.

Power
Wanneer de set enkele minuten geen audiosignaal doorgestuurd krijgt, schakelt deze vanzelf in standby. Zodra er audio gedetecteerd wordt, gaat de LED branden en is er audio hoorbaar.

Ik ben zeer verrast door het geluid en de kwaliteit wat deze set teweeg weet te brengen. Over de prijs valt te discussieren, maar ik vind 139 euro een net bedrag voor een goed 2.1 speakersetje van een gerenommeerd merk.

Aan te bevelen? Jazeker!

Heb jij ook een Harman Kardon SoundSticks III?

zeg je zelf.

hoe kun je dan 4 ** geven?
Omdat het geluid gewoonweg fenomenaal goed is. Iedere compacte setup heeft compromissen tenzij je honderden euro's gaat neertellen.
Top review hoor, alleen hij hoort denk ik onder deze versie: pricewatch: Harman Kardon Soundsticks Wireless. De versie waaronder de review staat is zonder bluetooth.
Dank! Klopt inderdaadt, maar vind je ze dan niet? Verder identiek setje.