Samsung Galaxy Ace 2 i8160 Zwart

Specificaties 3,8" • 800x480 • 4GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Ace 2 i8160 Zwart Review

chriswelfing 4 april 2014, 511 views

Samsung Galaxy Ace 2 i8160 Zwart

Pluspunten

• formaat
  • Micro-SD kaartslot
  • Snel (Als je een custom ROM gebruikt)

Minpunten

• Stock ROM (Android 4.1.2) van Samsung is traag
  • Batterij

Deze telefoon ruim een jaar geleden aangeschaft. In het begin draaide er Android 2.3.6 Gingerbread op en dat was een beetje jammer. In de zomer van 2013 de update naar Android 4.1.2 Jelly Bean ontvangen en sinds dien is de telefoon een stuk trager geworden en gaat de batterij veel minder lang mee. Gelukkig kun je de batterij heel eenvoudig vervangen! :)

Het design is prima maar is niet heel indrukwekkend. Telefoon ligt wel goed in de hand en is zonder problemen met één hand te bedienen. Het scherm is prima, je kan tekst er goed op lezen. Af en toe zie je wel wat pixeltjes maar dat is geen probleem. De telefoon heeft ook een micro-SD kaartslot waardoor je het geheugen kunt uitbreiden met maximaal 32GB.

Het bereik is niet helemaal super: soms heb ik geen bereik en moet ik rebooten zodat ik weer bereik heb. Dat rebooten gebeurt trouwens soms ook automatisch.

De telefoon maakt goede foto's en de beeldkwaliteit bij het opnemen van video's is goed.

Zelf heb ik de telefoon geflashed naar een custom ROM met Android 4.4.2 KitKat (met root). Deze draait echt veel beter dan de stock ROM van Samsung. Als je deze telefoon koopt of hebt is het echt een aanrader om eens naar een custom ROM te zoeken op internet. Flashen en rooten (jailbreaken op Android) is wel op eigen risico.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Ace 2 i8160 Zwart?