Specificaties 8GB USB 2.0-stick - Bekijk alle specificaties

Kingston DataTraveler 100 8GB Zwart Review

Mijulio 12 januari 2009, laatste update op 12 januari 2009, 882 views

Kingston DataTraveler 100 8GB Zwart

Pluspunten

• Capaciteit
  • Snelheid

Minpunten

• Bouwkwaliteit (afgebroken)

Ik wilde heel kort even een review geven omtrent deze stick aangezien hij bij mij onlangs gesneuveld is.

Prestaties en prijs zij prima in orde. Voor vrij weinig geld grote opslag hoeveelheid van een betrouwbaar merk.

Zoals andere reviewers reeds opmerkten voelt de behuizing enigszins geodkoop aan.
Na een keer per ongeluk met mijn voet tegen de stick te hebben gestoten terwijl hij ingeplugd was is het snel bergafwaarts gegaan.

De verbinding van de uitschuifbare usb-stekker met het lichaam van de stick zat ineens vrij los. Na een paar maanden erg voorzichtig ermee te zijn omgesprongen is onlangs dan toch de uitgeschoven 'kop' afgebroken.

Pas dus op met deze stick, bouwkwaliteit is niet wat je van Kingston zou verwachten. Daarentegen is het natuurlijk ook niet de bedoeling om er met je voet tegenaan te schoppen. Ik ga echter op zoek naar een wat steviger ontwerp, waar ik me niet druk hoef te maken om een valpartij oid.

Heb jij ook een Kingston DataTraveler 100 8GB Zwart?

Zoals helaas wel vaker in deze rubriek voorkomt, is dit GEEN review, maar een klacht. En ik ken een heleboel kerstballen, dure wijnglazen en hamsters die allemaal niet meer de oude zijn nadat je er eventjes één keer met je voet tegen hebt gestoten :/
Even ter reactie:

Dit is geen simpele klacht. Doel van deze review is mensen erop te wijzen dat het een prima stick is, maar dat de bouwkwaliteit m.i. niet het allerbeste is.
Lijkt mij toch handig om te weten wanneer je een koop overweegt.

Bovendien, kerstballen/wijnglazen/hamsters stop je doorgaans niet in een usb-slot die vlak bij de grond is vanwege de positionering van je systeemkast. En het idee van een stick is de mobiliteit, dus dat ie zorgeloos in je rugzak/portemonnee/waar dan ook mee kan, zonder noemswaardig risico op sneuvelen.

[Reactie gewijzigd door Mijulio op 14 januari 2009 14:01]

* RolfLobker is met JeanLeGrand.
Dit hoor niet bij reviews thuis en ik vind het ook erg vreemd dat je zegt 'omdat hij gesneuveld is ga ik nu reviewen'
Hij vind dat de bouwkundige kwaliteit niet al te best is. Dat hoort in een review. Hij noemt ook positieve dingen dus...
ik heb percies het zelfde probleem, alleen ik had de 16gb versie, goeie review
los van of het een echte review is, is het wel informatief genoeg om iets aan te hebben.

Wat ik alleen nog graag zou willen weten, van iemand waar een dergelijk product nog werkend is:

Hoeveel mb/s kan het ding schrijven / lezen?