Kingston DataTraveler Mini 3.0 64GB Zwart Review

sjaakaq 2 april 2014, laatste update op 2 april 2014, 4.997 views

Kingston DataTraveler Mini 3.0 64GB Zwart

Pluspunten

• Formaat
  • Verhouding prijs/opslagcapaciteit
  • Mooi en stevig design
  • Geen dopjes, schuifjes etc.; de stick is de USB connector

Minpunten

• Geen topsnelheden qua overdracht
  • Er zit geen koordje o.i.d. bij om de stick mee vast te maken

Ik zocht een USB stick om mijn hele scala aan USB sticks die ik al had te vervangen. De oude sticks waren of onhandig groot, of verbogen, of hadden te weinig capaciteit etc. etc. Omdat ik de stick ook in de USB poort van mijn iMac toetsenbord wilde doen mocht hij niet te dik zijn.

Uiteindelijk kwam ik uit bij deze Kingston van 64GB voor minder dan 30,- en deze biedt precies wat ik zoek. De schrijf- en leessnelheden zijn prima maar niet bijzonder, maar de stick zelf is ontzettend klein en heeft heel veel capaciteit voor een kleine prijs. Op de foto's zie je goed hoe klein de stick is.

Heb jij ook een Kingston DataTraveler Mini 3.0 64GB Zwart?

Wat zijn de snelheden als ik vragen mag?
Ik heb ze niet gemeten. In de andere review van deze stick staan wel wat statistieken. Maar ik kom niet echt boven USB 2.0 snelheden uit.
Even gekeken op de site daar geven ze aan 70MB/s read, 15MB/s write. Dit zal om de nabij dan ook wel kloppen. Zou ook niet veel sneller moeten zijn anders wordt het stickie veel te warm.

Ik heb hem besteld. Als ik hem morgen binnen heb zal ik even een benchmark laten lopen
en? benchmark resultaat?