Marantz NR1504 zwart

Specificaties 5.1-kanaals met 50W versterker en 5x HDMI - Bekijk alle specificaties

Marantz NR1504 zwart Review

X-ecutioner 31 maart 2014, 1.958 views

Marantz NR1504 zwart

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Halfhoog design
  • Gemak met aansluiten/instellen
  • Reactiesnelheid
  • App

Minpunten

• Bedieningsmenu niet altijd even handig

Geluidskwaliteit Score: 5
Sinds een week in huis, super ervaring mee. Voornaamste keuze om deze te kopen was de mix tussen vertrouwen in Marantz, halfhoog design en features. Toen de prijs zakte naar 320 leek het een mooi moment om deze aan te schaffen.

Instellen was eenvoudig en snel. Binnen no-time Spotify ingesteld en naar de eigen muziek aan het luisteren (je hebt hier wel premium voor nodig). Ook geluid van externe bronnen worden in mijn geval perfect gedownmixed naar stereo en, waarschijnlijk door test met microfoon, past zich perfect aan voor de ruimte voor een mooi vol geluid. Hetgeen ik nogal miste bij mijn vorige receiver, een wat oudere Marantz.

Het menu zelf is niet altijd even handig of mooi, het zoeken naar artiesten of albums op Spotify is wat omslachtig maar dit komt vooral door het on screen keyboard. Maar de Marantz app (die overigens ook binnen een paar seconden werkend was) lost dit grotendeels op, al heeft die ook nog wat verbeterpunten.

Heb jij ook een Marantz NR1504 zwart?

[troll]
Als ik je recensie goed begrijp, is dit apparaat een Spotify-ontvanger..? ;)
[/troll]
Nu dat ie er een weekje staat is dat onverwacht waarvoor hij het meeste word gebruikt 8)7 , maar toch:
"Ook geluid van externe bronnen worden in mijn geval perfect gedownmixed naar stereo"

In dit geval zijn externe bronnen PS3, Chromecast, settopbox en Popcorn Hour en dat gaat ook super ;)

[Reactie gewijzigd door X-ecutioner op 31 maart 2014 10:41]

Waarom stereo? Het is een 5.1 receiver toch?
Klopt, maar mijn speaker setup is stereo. Op dit moment geen behoefte aan 5.1 (of 7.1 for that matter).
Het lukt mij niet om mijn Spotify abo te activeren op de Marantz N1504 helaas.
Weet jij een oplossing?
Ook zegt de Marantz geen internet te hebben alhoewel in mijn Asus router hij gewoon zichtbaar is en traffic heeft.
0Anoniem: 591961
15 juni 2014 19:21
Werkt het met Spotify direct? Of wordt spotify aangestuurd via een Marantz app?
Via Marantz app, niet altijd super stabiel te noemen but it does the trick!
Bij mij herkent de app mijn NR1504 niet. Enig idee waarom?
Sven
zit telefoon/tablet op zelfde netwerk als NR1504?
Jazeker. Hij vindt m ook vaak tegenwoordig, maar niet altijd. Misschien is er iets mis met de versterker :(
Ik heb er een tijdje last van gehad bij mijn vorige router met een ander apparaat, oorzaak was dat hij de bedrade en draadloze netwerken niet lekker switcht, Als de marantz bedraad zit en de telefoon/tablet draadloos zou dat verstoring kunnen betekenen. Je zou dit kunnen testen door op momenten van onbereikbaarheid te kijken of je het ding kan pingen vanaf een systeem op het bedrade laptop vs. een op het draadloze netwerk. Anders lijkt het inderdaad versterker
*edit* reactie over verkeerd bericht

[Reactie gewijzigd door X-ecutioner op 2 maart 2015 10:11]

Na 3 jaar niet verwacht, maar dankzij een firmware update nu ook met Spotify Connect.
Hele nette support van Marantz voor een model wat al enige tijd niet meer leverbaar is.