Crucial M500 2,5" 240GB Review

diederik1956Newbie 30 maart 2014, 1.733 views

Crucial M500 2,5" 240GB

Pluspunten

• Na aanvankelijke traagheid bij het opsterten nu behoorlijk snel. Het is nog geen instant starten maar wel veel sneller als met de 2,5 inch HD
  • Maakt helemaal geen lawaai
  • Prima prijs
  • Snelle gratis levering

Minpunten

• Eigenlijk geen negatieve punten, zou sneller kunnen maar dat wist ik van te voren, er zijn snellere maar voor deze prijs krijg je geen betere.
  • Denk er over om ook mijn thuis PC te voorzien van een SSD opstartschijf. Deze snelheid (ver)went went snel.

Crucial M500 240 GB ingebouwd in mijn Acer Aspire 7720 laptop. 2 GB intern geheugen. (schijnt niet meer in te mogen van Acer, wel jammer)

Het inbouwen ging vlot, de oude 250 GB harde schijf eruit en de SSD erin.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om Windows Vista te upgraden naar Windows 7. Even nieuwe drivers geïnstalleerd van Nvidia en alles functioneerde.

Het opstarten ging de eerste 10 maal bijzonder traag. Bleef hangen na de ronddraaiende windows7 balletjes. Na enkele minuten startte de laptop door en was daarna ook behoorlijk snel.

Wel teleurgesteld had mij veel voorgesteld van de verwachte bliksemstart met SSD.

Maar wonder boven wonder ging het opstarten na ongeveer 10 maal opeens veel sneller. Hoe dit kan mag Joost weten maar ik ben nu gelukkig met deze SSD in mijn acer.

Op de ssd een een D partitie gemaakt en hierop mijn foto's geplaatst. Bij het openen en bewerken van foto's merk je snelheid van de SSD.

Heb jij ook een Crucial M500 2,5" 240GB?

Wat mag niet eer van Acer?
Acer is stout
Standaard geheugen 1 GB (Removable) or
512 MB (Removable) or
2 GB (Removable)
Maximale geheugen 4 GB
Totaal aantal slots 2 Socket

Zou dus wel moeten kunnen :)

[Reactie gewijzigd door Anoniem: 569031 op 30 maart 2014 22:58]

Het probleem is je Acer uit 2007 en niet de SSD uit 2014.