Philips Cineos 32PFL9613D Zwart Review

LogiForce 11 januari 2009, laatste update op 11 januari 2009, 2.524 views

Philips Cineos 32PFL9613D Zwart

Pluspunten

• Ambilight
  • Full HD (1920x1080 of 1080p)
  • 100hz
  • 2ms
  • Universele Afstandsbediening
  • 4 HDMI
  • Component
  • Audio in: L/R
  • Audio uit: L/R & Digitaal (Cinch)
  • Linux OS (kernel 2.6) (Gedeeltelijk Open Source (source te downloaden bij Philips))
  • DVB-T
  • DLNA (RJ-45 connectie. Oftewel een lan verbinding)
  • USB
  • Extreem goed geluid (2 subwoofers + 2 gewone speakers achter op de TV van BBE)
  • Past Kleur/Contrast/Scherpte aan naar uitzending en ingebouwde lichtsensor

Minpunten

• Geen DVB-C (Daarvoor moet je het model 32PFL9613H zien te krijgen via eventueel grijze import)
  • Digitaal signaal gaat door de TV DSP dus eventuele DTS signalen worden niet omgezet of door gestuurd.

Since kort deze zeer mooie TV aangeschaft. Hoewel je op de grootte van 32 inch niet zoveel van Full HD hoeft te verwachten is de 100hz en 2ms snelheid van dit scherm een extreem goede aanvulling. De reactie tijd van 2ms is voor de huidige generatie televisies extreem snel te noemen. De Sharp en Samsung televisies die ik bekeken heb op deze grootte kwamen helaas niet verder dan 3ms.

Van de ambilight verwachte ik niet zoveel maar dit bleek toch zeer mooi tijdens concerten die ik via mijn Playstation 3 aan het bekijken was, bijvoorbeeld de blu-ray disc van Take That die ik het eerst uitgeprobeerd heb. Ik was hierna helemaal verkocht want wat een geluid kwam er uit die TV, gewoon niet te geloven. Natuurlijk haalt het nooit bij een goede Hi-Fi of surround installatie, maar duizenden malen beter dan elke andere tv op de markt op dit moment! Hij heeft Dolby Virtual Surround aan boord maar het belangrijkste zijn de boxen van BBE. Deze klinken geweldig, twee tweeters/mid-range speakers in combinatie met 2 subwoofers. Voor een TV weet hij behoorlijk wat bas te creŽren. Ik heb niet zoveel behoefte meer om mijn installatie aan te zetten hier (Yamaha RX-V457 receiver met JBL surround set) hoewel het wel net ietsje mooier klinkt natuurlijk.

De scherpte van de TV is overweldigend. Ik heb nog digitaal van Ziggo maar dat "digitaal analoog" is net zo goed als mijn gewone analoog signaal op deze TV. Dus ik kijk op dit moment gewoon weer analoog omdat het toch niets uit maakt. Maar als ik een blu-ray disc als "The Patriot" opzet dan zie ik echt elk graan korreltje en elke zweet klier in het gezicht. De kleuren zijn zeer goed te noemen.
Een paar dingen die niet worden ge-adverteerd met de TV maar wat ik toch een goede aanvulling vind zijn de volgende. Het scherm past automatisch constant de scherpte, kleur, contrast en alle andere variabelen aan. Dit naderhand van de uitzending maar ook naar de ingebouwde lichtsensor die rekening houd met de licht in je kamer. Hierdoor behaalt hij altijd de optimale kleur, contrast en scherpte instelling.

Ook al was hij wat prijzig (1399 euro bij de Prijstopper), het is het extra geld zeker meer dan waard. In een woord, geweldig!

Heb jij ook een Philips Cineos 32PFL9613D Zwart?