Sharkoon Tactix

Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Sharkoon Tactix Review

DutchLtd 27 maart 2014, 1.137 views

Sharkoon Tactix

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Prima voor een gamer, maar ook bruikbaar voor een "non-gamer"
  • Blauwe toetsen (ASWD & pijltjes) hebben prima grip
  • Gaat lang mee

Minpunten

• Maakt redelijk wat geluid
  • Niet zo heel sterk plastic

Prima toetsenbord. Maakt wel redelijk wat geluid. Hij is van niet zo heel sterk plastic gemaakt, maar als je er erg voorzichtig mee bent zal die niet snel kapot gaan. De blauwe toetsen (voor gamers) hebben prima grip en je glijd er niet snel vanaf. Voor de rest ziet hij er mooi uit en voelt hij lekker aan. De uitbreiding aan de onderkant gebruik ik zelf alleen bij het gamen omdat dat wel prettig is. Voor gewoon gebruik (multi-media) zul je hem niet per sé nodig hebben. Goede prijs-kwaliteitverhouding aangezien hij niet zo duur is. Je krijgt echt waar voor je geld en hij gaat lang mee. Aanrader voor mensen met een niet al te hoog budget. Ik heb hem zelf gekocht bij alternate (www.alternate.nl) waar hij toen in de aanbieding was voor een tientje.

Heb jij ook een Sharkoon Tactix?

Goede review!

Ik heb alleen een vraag: Is de uitbreiding aan de onderkant waar je je polsen op kan leggen van hard plastic of is het een soort van kussen?

Groet, Fuenta
Bedankt!

Het is van (hard) plastic.

- Len
Top dat je deze keyboard hebt gerecenseerd! Ik heb alleen nog wel een paar vraagjes nu ik zelf een el cheapo gaming toetsenbord zoek ter vervanging :)

1. Hoe zit het met ghosting? Treden er respons problemen op als je meerdere knoppen snel/tegelijk indrukt?

2. Je schreef ie best luid kon zijn, maar waar komt dat dan door ? Zijn de toetsen van te dun plastic of zijn ze gewoon iets te hoog om een mechanisch toetsenbord na te apen ?

3. Zou je dit toetsenbord ook aanraden als iemand soms voor langere tijd moet typen?

17 euro is bijna te mooi om waar te zijn. Ik ben benieuwd :))
Hoi,

Hierbij zal ik ze uiteraard even beantwoorden.

1. Bij snel achter elkaar indrukken geeft het geen problemen, alleen bij heel veel toetsen tegelijk (stuk of 8 á 10) kan het wel eens zijn dat hij wat later reageert, maar ik ondervind hier vrijwel geen problemen van.

2. Ik denk dat hierbij sprake is van beide, het is namelijk van redelijk dun plastic (niet heel dun) en de toetsen staan best hoog. Voornamelijk bij grote toetsen (spatiebalk, enter, etc.) geeft het harde geluiden af. Overigens heb ik er zelf geen last van, maar sommige mensen kunnen dit wellicht hinderlijk vinden.

3. Ja, absoluut, ik moet zelf ook vaak lang achter elkaar typen en ik gebruik hem dagelijks voor nu al ruim 1,5 jaar. Hij typt naar mijn idee erg prettig.

Als je nog meer vragen hebt of ergens nog iets dieper op in wil gaan moet je dat gewoon even aangeven. ;)
Over het niet zo sterke plastic. Na 1,5 jaar erop gegamed te hebben kan ik duidelijk zien (en merken) dat er bij een aantal toetsen behoorlijk wat plastic is weggeschaafd. Rechts boven op de shift toets en links onder de spatiebalk. Niet dat ik het een probleem vind eigenlijk, je toetsenbord past je gewoon aan aan je vingers hahhaha.