WD TV HD Media Player Review

hing 10 januari 2009, laatste update op 10 januari 2009, 3.057 views

WD TV HD Media Player

Pluspunten

• speelt heel veel formaten af
  • klein
  • maakt geen geluid
  • firmware updatable

Minpunten

• Indexeren externe bron duurt vrij lang
  • subtitles 0.5 seconde out of sync
  • alleen maar fastforward om door video te springen
  • start met muziekfolder ipv video

Op basis van verschillende positieve reviews online heb ik dit apparaatje aangeschaft.

Hij werkt eenvoudig en intuitief. Gewoon aanzetten, een externe bron aansluiten en je kunt bestanden afspelen op je TV. Via composite kun je hem op "ouderwetse" TV's aansluiten. Via hdmi op nieuwere.
Jammer is dat je alleen maar een composite kabel meekrijgt en geen hdmi.

De menustructuur is heel duidelijk. Je kunt maar uit een paar dingen kiezen: video, audio, foto en settings.
Per type media kun je een bron kiezen (er zitten meerdere usb aansluitingen op) waarna je door de folderstructuur van je databron kunt bladeren. Het mooie is dat itt sommige andere spelers, metabestanden niet zichtbaar zijn (zoals subtitles). Zo'n beetje elk gangbare videoformaat kan dit apparaatje aan (behalve realmedia) Mooi!
Ik kwam toch nog wel wat dingen tegen:

-dual audio MKV speelt ie niet af (moet nog testen of dat bij alle dual audio bestanden is)
-subtitles lopen 0.5 seconden achter (srt files)
-met pijltje naar rechts kun je niet een folder openen. Je moet per se de enter knop gebruiken
- elke keer als je het apparaat start, dan begin je in het "muziek" menu terwijl ik meer video bekijk (is meer persoonlijk natuurlijk, maar vind het toch niet echt handig)

Ik hoopte dat de nieuwe firmware deze problemen zouden oplossen, maar helaas.
Firmware update gaat overigens heel makkeijk. De nieuwe firmware zet je op je externe databron in de root folder. Het apparaatje detecteert vanzelf dat er een nieuwe firmware is. Je kunt via Settings dan de firmware updaten. Dit duurt overigens vrij lang (enkele minuten).

Ondanks de zeer toegangkelijke interface kan het gebruikersgemak verbeterd worden.
Zo is de interface vrij "traag". Je kunt er goed mee scrollen door bestanden etc, maar je moet toch altijd heel even wachten...vind ik dan weer irritant. Verder mis ik een "Search" functie...dus om te springen naar een bepaald tijdstip in een file. Er zit wel zo'n knop op, maar die doet niks. Je moet dus altijd fastforward gebruiken (2x-16x).

Het apparaatje is zeer klein en strak vormgegeven. Hij past in principe bij elk interieur. Zo niet, dan kun je hem makkelijk verbergen achter een fotolijstje oid. Hij voelt verder degelijk en stevig aan.

Prijs is al helemaal mooi. Voor minder dan 100 euro haal je vrij goede mediaplayer in huis!

Heb jij ook een WD TV HD Media Player?

Reviews door de redactie

Sinds de laatste firmware update kan je ook gewoon chapters van 10 minuten skippen. Eerst in fast forward zetten en dan op de skip forward knop drukken doet dit.
Ook ga je in op veel onbelangrijke dingen zoals dat hij start op het icoontje van de muziekfolder. Voor de rest wel een goede review :).
Thanks voor deze review. Ik was erg benieuwd of ondertiteling van bijvoorbeeld gedownloade DVD's ook zouden afspelen, maar ik begrijp uit het verhaal dat dit wel het geval is. Goed om te weten.
DVD subs moet ik nog testen. Kom ik nog op terug.
Je kunt er voor kiezen DVD subs weer te geven. Enige nadeel is dat hij alleen de subtitle nr laat zien. Je weet dus van tevoren niet welke subtitle taal je hebt gekozen
De subtitles zijn dus niet gesynched, is dit erg storend? Ik download bijvoorbeeld altijd Prison Break, en zet er dan een srt file onder. Dit zou dus betekenen dat dit niet synchroon loopt?
Ik kijk heel veel series met losse subs erbij en het is niet echt storend hoor. Gewoon 1 aflevering kijken en dan ben je er al aan gewend. Waarschijnlijk wordt het in de volgende update ook gewoon gefixt.
Klopt...srt files lopen net even iets achter.

ik kijk meestal engelse series met engelse subs. als de subtitle dan net iets te laat begint is dat heel irritant. Met een nederlandse sub is dat minder erg.
Je kunt natuurlijk altijd de tijden aanpassen in je SRT bestand met subtitle editor zodat het wel in sync loot, maar het blijft natuurlijk wel irritant.

Verder mooie review, de mijne komt denk ik maandag aan.
Veel gunstige berichten over SD-formaten maar helaas heb ik de WD TV HD? terug moeten sturen om de volgende redenen ondanks de firmwareupdate. Met tig keer herstarten toch nog wat kunnen testen:
1-Afstandsbediening oncontroleerbaar, bleef maar doorscrollen of deed na 15 min helemaal niets meer.
2- Alleen kleine m2ts-files (AVCHD) afspeelbaar ( vanaf NTFSschijf);
3-Vastlopers bij 7,4Gb-iso's dan alleen te herstarten door voeding los te trekken;
4-srt titels niet synchroon( wel op PC) is met een Subeditor wel te wijzigen maar klopt dan weer niet op PC, gedoe dus.
Voor mij als HDfilmer is de WD TV HD player niet geschikt. Oppassen dus voor HD'ers.

dat heb ik dus ook! ofwel ik heb aan heel eht ding niks meer want hij is alleen met de afstandsbediening te bedienen.
heb 'm vorige week retour gestuurd en toen kreeg ik direct een nieuwe, maar die heeft weer precies hetzelfde probleem.

alle andere problemen heb ik gelukkig (nog) niet ondervonden
Ik ben eruit.

De bekende afstandsbedieningsproblemen worden veroorzaakt door 'n storingsveld.

Dit probleem is vr aanschaf moeilijk vast te stellen in uw regio, maar in mijn geval betreft het een brandweerkazerne op enkele honderden meters afstand.
Ik heb een probleem met het afspelen van een groot deel van mijn (DVD) .ISO bestanden. Het beeld is prima, maar het geluid is volstrekt waardeloos. Door het orginele geluid zit een gigantische brom/gebulder/herrie! Het orginele geluid is vaak niet eens meer te herkennen.

Ik heb hetzelfde probleem met een "eenvoudig" (zelf opgenomen) .WAV bestand.

Is er iemand die dezelfde problemen heeft? Of eens zou willen proberen of het probleem met het .WAV bestand ook op hun speler voorkomt?
Leuke review!

Hoe zit het met het afspelen van dvd's van iso en/of vob's, en hoe werkt dat precies? Kom ik dan in het root-menu van de dvd, en kan ik daar zaken als ondertiteling etc. instellen?

Zit er namelijk over te denken ook dit dingetje aan te schaffen :)