TP-Link TL-POE150S

TP-Link TL-POE150S Review

Iedjee 26 maart 2014, laatste update op 26 maart 2014, 1.795 views

TP-Link TL-POE150S

Pluspunten

• Makkelijk aansluiten

Minpunten

• Geen supersterke POE met 16,8W (of 15,4W volgens de 802.3af specificatie)

Kwaliteit Score: 4
Features Score: 4
Ik heb deze POE-injector gekocht via Azerty en dan krijg je versie 3 van de hardware. Dat is een helemaal zwart doosje van glimmend plastic en het bijzondere is dat je dan kan verbinden op gigabit-snelheid (1000Mbps). Als je die snelheid belangrijk vindt, moet je dus even goed navragen of nakijken welke versie je geleverd krijgt, het staat ook duidelijk op de buitenkant van de doos, bij het serienummer.

In de doos zitten de POE-injector, de stroomkabel (een adapter met euro-stekker die 48V levert) en een ethernetkabel (cat 5 utp, die heb ik niet getest op gigabit-snelheden). Het is eigenlijk een kwestie van inpluggen en werken, weinig aan. De 48V wordt geleverd met maximaal 0,35A volgens de sticker op het apparaat, dus dat betekent dat je 16,8W kan verbruiken via POE. De website van TP-Link geeft zelf 15,4W aan en dat is ook de 802.3af specificatie.

Zelf gebruik ik de POE-injector om een (uit China geïmporteerde) Wifi-router voor inbouw in een wandcontactdoos van stroom en netwerk te voorzien. Die zou ongeveer 12W trekken en deze POE-injector doet dat vlekkeloos.

Heb jij ook een TP-Link TL-POE150S?

Als minpunt staat er geschreven dat het "Geen supersterke POE met 16,8W (of 15,4W volgens de 802.3af specificatie)" is. Terwijl in het bericht dit juist als positief staat: "De 48V wordt geleverd met maximaal 0,35A volgens de sticker op het apparaat, dus dat betekent dat je 16,8W kan verbruiken via POE. De website van TP-Link geeft zelf 15,4W aan en dat is ook de 802.3af specificatie."
Het minpunt moet dus worden veranderd in een pluspunt!
Ik had inderdaad duidelijker moeten zijn: het is dus géén 802.3at (ook wel bekend als POE+). Maar hij voldoet dus wel netjes aan de 802.3af standaard.