Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech G5 Laser Mouse Review

Lima 9 januari 2009, laatste update op 9 januari 2009, 981 views

Logitech G5 Laser Mouse

Pluspunten

• Gevoeligheid
  • Gladdere draad
  • Robuust
  • Back and forward knoppen
  • Gewichtjes

Minpunten

• Design
  • Scrollwheel

Eerste indruk
Ik heb de nieuwste versie van de G5, die met de blauwe "schubben". De looks van deze muis zijn nu niet echt het van het, maar kunnen er nog mee door. De muis voelt erg degelijk aan, de knoppen zijn erg robuust. Wat al een zwak punt was aan deze muis (ik had een mx500 hiervoor) blijft het ook.

Het scrollwheel :(
Het scrollwheel is nog steeds naar mijn mening niet goed genoeg. Als je srolled dan voel je telkens een klikje, maar soms stemt dit niet overeen met een "scroll". Dit is dus erg belangrijk in het gamen, en daarom til ik hier wel zwaar aan.
Wel heeft het scrollwheel nu ook de mogelijkheid om opzij geduwd te worden, maar door deze functie is het (vind ik) veel moeilijker om te klikken met je scrollwheel (het induwen ervan als derde mousebutton) dan bv bij de mx500. Maar dit zijn dan ook de enige minpunten die ik kan zeggen over de muis.

Verder
Je hebt overschot een dpi, welke ik eigenlijk gebruik als er iemand komt om snel de gevoeligheid even te verhogen of minderen. Ook het gebruik van een laser is aangenamer en zorgt voor nog betere werking op allerlei oppervlakken. De gewichtjes zijn in mijn ogen overkill, maar je kan het moeilijk een minpunt noemen.
Ook de draad is nu omwikkeld met nylon, waardoor er minder wrijving is.

Heb jij ook een Logitech G5 Laser Mouse?

Ik heb de G5 gekocht omdat ik hem beter uit vond zien dan de G9, en omdat ik het liefst een muis met snoer had in plaats van een draadloze om te gamen.

Het design vind ik reuze meevallen, de 'schubben' vind ik zelfs wel praktisch want het geeft je meer grip op de muis. Problemen met het scrollwiel heb ik niet.

De gewichtjes zijn wel handig als je een bepaald type muis gewend bent, als je lichtere muizen gewend bent zijn ze misschien wat onpraktisch maar als je grote handen hebt zoals ik, dan zijn ze ontzettend fijn omdat ik altijd al grote muizen gebruikte. Dit is ook een van de redenen waarom ik niet voor de G9 gegaan ben -- die heb ik ook in handen gehad en was me gewoon te klein.

Overigens vind ik de oranje LED-verlichting die Logitech nu in zijn producten heeft geen verkeerde look, de G15v2, G5v2 en Z-10 maken een mooi setje op mijn bureau. ;)
Het scrollwiel moet waarschijnlijk nog even inlopen, tenminste, dat had mijn G5 v1 iig wel.
Mare, dat van dat scrollwieltje/middenknop/zijwaarts was in de winkel toch vast ook al en dus niet geheel onverwachts?
Verder een duidelijke, enigzins beknopte review. Je had bijv ook de software erbij kunnen betrekken.

Een firmware update wil trouwens soms nog wel eens soelaas bieden mbt het 'lezen'van de ondergrond. M'n G5 werkt nu zelfs prima op een spiegel.

Veel pret met dit electro huisdiertje;)
Dat middenknop/zijwaarts gedoe wist ik inderdaad al, maar daar stoor ik me niet erg aan. Das een kwestie van gewenning...maar soms heb je dat je een klikje voelt bij het scrollen en hij niet scrollt, of pas als je na het klikje een beetje wringt.
De meesten mensen zullen dit probleem wel herkennen.
En ik gebruik de software niet, daarom heb ik er ook geen aandacht aan besteed.
Ik zou niet weten waarom ik die zou moeten installeren...een firmware upgrade kan wel zaken veranderen...Maar extra toepassingen voor wat foefjes in te stellen ofzo heb ik niet nodig.
Als je het weerstand loos scrollen fijn vind is misschien de G9 wat voor je daar kan je uit 2 standen kiezen waarbij de eerste normaal scrollt (met klikjes) en een tweede waarbij er geen weerstand is. (1 scroll en je loop een xaantal paginas door in bv word)
Over dat scrollwiel heb je gelijk. Ik heb G5v1 en er is inderdaad een punt in het scrollwiel waarop je wel een klik voelt maar niet scrollt. Ik heb er niet echt last van met gamen, maar dat komt misschien omdat ik dat scrollwieltje nauwelijks gebruik.

@ Stoney3K

Ik vind juist de G5v1 beter bij de G15v2 passen omdat deze beide een wat oranje achtige look hebben. De G5v2 past weer beter bij de G15v1 omdat ze beide meer blauwachtig zijn(op het LED van de G5 na dan).
@Link_mario

Ik heb zelf ook de G5v1 en heb helemaal geen problemen met scrollwieltje. Heb het nu uitgebreid getest en mijne werkt gewoon 100%.

@Review

Vind het beetje korte review, enigste wat ik hier lees is dat het scrollwieltje rot is.