Cooler Master Hyper TX 2 Review

Harry_Sack 9 januari 2009, laatste update op 9 januari 2009, 500 views

Cooler Master Hyper TX 2

Pluspunten

• design
  • hybride model

Minpunten

• ondermaatse ventilator

Geluidsproductie (min) Score: 2
Geluidsproductie (max) Score: 2
Koelvermogen Score: 3
Ik heb inmiddels 2 van deze koelers versleten. - Tegen beter weten in -

Het design is op zich wel indrukwekkend, een aantal metaalplaatjes opgebouwd als een soort flatgebouwtje met 2 koperen heatpipes als pijlers. Dat lijkt prima geregeld.
Mijn bezwaar richt zich vooral op het ventilatortje, dat is een made in hongkong cheapass zacht plastic wacht-tot-het-fout-gaat fannetje dat er niet alleen ondeugdelijk en goedkoop uitziet, maar wat ook zo presteert. Binnen een korte termijn, gaat een van de schuine flappen op de fan aanlopen op het metaal, oftewel de circulatie raakt uit balans. (tip: kijk naar het plaatje van deze koeler)

Omdat je toch best wel wat betaalt voor zo'n koeler, vind ik dat deze koeler ondermaats presteert.
Op het moment van schrijven, heb ik de ventilator losgekoppeld en laat ik de cpu koelen door de fan in de systeemkast. Dat lukt aardig met een E8400, omdat die sowieso niet zo erg warm wordt.

Mijn conclusie over deze koeler luidt:
Als je een aardige "passieve" koeler zoekt, dan is dit best een aardig design, maar als je verwacht dat deze werkt naar behoren, kies dan liever voor de standaard boxed cooler of beter. Het bespaart je het geklooi van 4x een bajonetaansluiting in je moederbord te drukken als je een 775 intelprocessor hebt.

Het enige aardige aan deze koeler vind ik dat coolermaster heeft bedacht dat je hem zowel op een Intel als een AMD kan drukken.

• Intel Core 2 Duo E 8400
  • Geil 2x2 gb black dragon 4-4-4-12 ddr2 800
  • Samsung F1 1 TB SATA
  • Samsung dvd writer SATA
  • Saphire Radeon 4830 512 mb
  • Antec New Solution NSK4480 EC (380W)
  • Linux

Heb jij ook een Cooler Master Hyper TX 2?

ben eigenlijk verbaasd over deze review, heb hem zelf nu bijna een jaar volgens mij en bij mij koelt hij prima, is hij redelijk stil (draait 900-1000 rpm) en hij kostte erg weinig in aanschaf (10euro). (gebruikt icm een x2 5000+ BE, met een tdp van 65W, temperatuur van mijn processor heb ik iig nog nooit boven de 50 graden gezien (hij is nu 34 graden met wat surfen/mediaplayer/matlabben, kamertemp is nu dikke 20)). De ventilator ziet er inderdaad niet echt ontzettend stevig uit, maar gelukkig heeft dat bij mij niet tot problemen geleid dusver. Geluidsproductie max. is overigens knap waardeloos, daarmee ben ik het wel eens.

[Reactie gewijzigd door Bastard op 9 januari 2009 01:06]

Wees eerlijk, wat kun je ook verwachten voor 15 euro?

Dit is echt het minimale wat een koeler moet zijn, en dan heb je inderdaad er nog productiefouten inzitten, en goedkope materialen.

Als je echt iets goeds wilt hebben dan moet je toch aan 30 euro minimaal denken.

En ik durf zelfs te zeggen dat de stock koelers beter zijn dan deze, ook al is hij wel erg goedkoop. Stock koelers zijn meestal zo goed als gratis :)
Ehm een vraagje, wat voor temperaturen krijg je als je hem passief laat koelen?
Want alleen een casefan erop van de kast zelf lijkt me ook niet echt ideaal voor de warmte......

[Reactie gewijzigd door thijssie op 9 januari 2009 21:13]

Een E8400 wordt sowieso niet warm, de temperatuur blijft rond de 30 C