Gigabyte GA-MA69GM-S2H Review

Cranberry 8 januari 2009, laatste update op 8 januari 2009, 286 views

Gigabyte GA-MA69GM-S2H

Pluspunten

• Veel functionaliteiten
  • Gunstige prijs

Minpunten

• Bord ondersteund niet meer dan 4GB geheugen
  • Northbridge wordt erg warm

Layout Score: 4
'k Heb dit bordje nu een jaartje gebruikt. Ik vind het een prettig bord met een alle voor mij relevante functionaliteiten. Stabiliteit, kwaliteit en performance vind ik prima.

Het bord blijkt echter één groot nadeel te hebben: het lijkt erop alsof er problemen ontstaan bij het gebruik van meer dan 4GB memory i.c.m. een 64bit OS. Het beeld geeft dan artifacts en om de haverklap wordt je getracteerd op BSOD's. Zelfs met geheugen die op de QVL staat, zijn problemen. Het bord zou overweg moeten kunnen met 16GB.
Omdat ik op diverse fora ook berichten heb gezien met 690G bordjes van andere merken, zou het ook kunnen zijn dat de chipset de boosdoener is.

'k Heb middels een RMA al een nieuwe bord gehad, maar die leed aan hetzelfde euvel. Voor mij dus geen 690G bordje meer.

Een ander nadeel vind ik dat de chipset (northbridge) erg heet kan worden. Gigabyte had hier m.i. een iets betere heatsink op moeten zetten.

Heb jij ook een Gigabyte GA-MA69GM-S2H?

Wat is erg warm voor een NB?
Die dingen kunnen heel wat hebben namelijk, dus ook al worden ze warm, het kan totaal geen kwaad.