WD TV HD Media Player Review

OsOItalO 30 januari 2009, 5.504 views

WD TV HD Media Player

Pluspunten

• Goedkoop
  • Simpel
  • Geen ingewikkeld gedoe, echt plug & play

Minpunten

• Stroomverbruik in standby

Geluidskwaliteit Score: 4
Na een paar weken wachten werd net voor de kerst dan toch mijn WD TV bezorgd. Al na ongeveer een week kwam de nieuwe firmware dus mijn verhaal is daarop gebaseerd.

Eigenlijk kan ik heel kort zijn over dit apparaat. Hij doet precies waar ik hem voor gekocht heb (en waarvoor hij gemaakt is) nl. het weergeven van mijn gedownloade filmmateriaal.
Daarbij is het een keurig klein kastje wat altijd wel een plaatsje vindt. Evt. kan je je USB disk buiten zicht plaatsen zodat alles opgeruimd blijft.

Apparaat aansluiten en in gebruik nemen is een makkie. Ik had al een HDMI kabel gehaald dus dat was zo gebeurd. USB schijf eraan, duurt bij mij ongeveer een minuut om die te indexeren. En daarna kan je gewoon lekker door je films bladeren en kijken maar.

Beeldkwaliteit heb ik niks op aan te merken. Sinds de update doet hij ook full hd op 24fps dus geen schokkend beeld meer. Ondertitels staan ook keurig in beeld. Menu ziet er simpel maar verzorgd uit. Navigatie erdoor is ook simpel en snel.

Ik gebruik het apparaat primair voor films en tv series. Foto's geprobeerd en dat gaat ook prima. Muziek interesseert me niet, daar heb ik al een wireless player met display voor staan.
Hij is aangesloten op mijn Sony KDL 40W4500. Ideale combinatie voor schitterend full hd beeld.

Toch nog wel wat aan te merken:
- Natuurlijk jammer dat DTS geluid niet kan. Maar is mbt. Popcorn audio convertor in 10 minuten voor een film van 2 uur omgezet.
(edit): Zoals door anderen aangegeven kan de WD TV het DTS signaal wel via HDMI doorgeven aan een geschikte versterker met decoder. Laat ik die niet hebben. Heb je die wel dan werkt het dus wel direct.
- Moet iedere keer opnieuw instellen dat hij een directory met allemaal korte filmpjes in zijn geheel afspeelt (en niet stopt na elk filmpje).
(edit): Kwam er gisteren achter dat dit wel goed werkt als je de "play" knop gebruikt ipv. de enter/ok knop.

Oh ja, het aan/uit verhaal. Ik heb de WD TV aan een stroommeter gehangen. Ook als hij uitstaat blijft hij zo'n 15 Watt verbruiken, soms daalt dit naar 5 Watt. Mijn externe harde schijf gaat wel uit. Is vermoedelijk een eigenschap van de behuizing die ik heb (3,5" USB/Firewire). Ik heb die samen aan een geschakelde stekkerdoos. Deze zet ik meestal uit na gebruik. Na het aanzetten moet ik dan eerst een minuut wachten totdat de schijf opnieuw gescand is.

Overall: dit is een bijzonder simpele en goedkope oplossing om je full hd downloads te bekijken.

Heb jij ook een WD TV HD Media Player?

Reviews door de redactie

Waar heb jij hem vandaan, zit al maand te wachten tot hij leverbaar is
Bij de Mycom besteld op 5-12, toen stond op hun site nog een levertijd van een week; Toen ik na anderhalve week belde zeiden ze dat er zeker 1000 in de backorder stonden. Een week later (18-12) was hij binnen.
Mooi apparaat, kan idd alles afspelen. Heb hem zelf niet, maar ken hem via een vriend van me :)

Overigens is een van de weinige winkels waar ik hem leverbaar kan vinden Alternate(.nl).
Hoi,

heb het apparaat ook al een tijdje.
Met toch wat geluk al 2e hands kunnen krijgen voor hele mooie prijs.
Hij doet idd wat hij moet doen, (bijna) alles afspelen wat er te krijgen valt.

Daarnaast is hij snel en erg simpel in gebruik. Persoonlijk doe ik mijn usb stick er telkens in.

Het enige wat ik jammer vind is dat als je de stroom er helemaal af haalt en dan weer de stroom aansluit hij meteen aangaat en je hem zelf weer uit moet zetten.

Goeie review!
Hoi,

heb het apparaat ook al een tijdje.
Met toch wat geluk al 2e hands kunnen krijgen voor hele mooie prijs.
Hij doet idd wat hij moet doen, (bijna) alles afspelen wat er te krijgen valt.

Goeie review! :*)
Je zegt dat DTS niet 'kan'.
De WD TV kan DTS niet decoden maar hij kan het wel gewoon doorgeven via de optische toslink kabel zodat je home cinema setje het kan verwerken. DTS gaat dus wel mits je receiver DTS aankan.
Goeie review voor de rest!
DTS gaat idd prima, via toslink naar stereo!

Echter een groter nadeel is dat srt ondertitels achterlopen... vreselijk irritant.
ik heb dus ook de wd tv maar ik loop helemaal vast op het DTS geluid, ik heb via toslink kabel de mediaplayer aan m'n panasonic th460 gehangen, die zou dts moeten decoderen maar ik denk dat dat alleen vanaf dvd is, via toslink werkt niet.
Nu dacht ik zelf ff makkelijk de dts te converteren naar AC3 of wat anders met het programma Popcorn mkv audioconverter. Ben nu 2 dagen aan het klooien met dat programma maar ik snap er nog steeds niks van. Kan iemand mij uitleggen hoe dat precies moet(tutorial 30x gelezen maar kom er niet uit).
Of is er misschien nog een ander programma waar ik dit mee kan doen.
Mijn dank is groot.
@robert6: wat is je source die je afspeelt dan? i
Heb ook de WD TV HD. Werkt erg goed maar heb alleen 1 vraag!!!!!1

Ik het menu van een DVD in TS formaat niet te zien. Ook het menu van een DVD in ISO krijg ik niet. Als ik de harddisk aansluit op mijn compu kan ik wel gewoon de menu's zien!! Enig idee ze ook zichtbaar krijg op de WD TV HD???