Specificaties Tower, 3 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

Zalman GS1000 Zwart Review

sp8472 7 januari 2009, laatste update op 20 augustus 2011, 1.758 views

Zalman GS1000 Zwart

Pluspunten

• installatiegemak
  • hotswap mogelijkheid
  • kabelmanagement
  • koeling

Minpunten

• fan onderin de kast maakt verschrikkelijke resonantie . heb ik dus uitgeschakeld.

Kwaliteit voeding Score: 5
Na 1.5 jr met een recom backdraft black kast gewerkt te hebben en tot de conclusie komende dat de recom kast niet meer aan mijn eisen voldeed. En de overstap naar SLI . Werd de kast toch wel krap en voor de hardware minder koelend.

Heb ik doen besluiten om de Zalman gs1000 titanium aan te schaffen .
Heel wijs besluit achteraf gezien.

Waarom ?

Het installatiewerk .

Erg handig om harde schijfen in en uit te halen door de hotswap mogelijkheid.
De ruimte die je hebt om je moederbord erin te zetten. Ruim heel ruim .
De voeding onderin de kast om een stabielere kast te hebben.
De afwerking van het ijzerwerk mooi rond geen scherpe randen.
Kabelmanagement erg handig door de achterwand te trekken met beleid.

De zijpanelen erg handig gedaan.
Onderkant van de zijpanelen hebben haken die rond zijn en dus op een ronde rand gelegd worden.
De schroeven die in de zijpanelen zitten, zitten vast kan je dus niet kwijt raken.

koeling

Er worden standaard 2 fans ingedaan door Zalman respectievelijk de Zalman F3 120mm
Je kunt er zelf nog drie fans bij zetten.Heb er nu zelf nog 2 bijgezet, 1 bovenin .En 1 onderin de kast waar er eventueel nog 1 naast gezet kan worden onder de voeding . Tot dusver zeg ik nee is niet nodig .
heb ik inmiddels vervangen door 2 scythe 120mm fans

Koelheid van de hardware scheelt in mijn opinie aanzienlijk in vergelijking tot mijn andere kast.
15 graden Celsius gemiddeld per hardware onderdeel . (cpu, gpu`s)

Kan niets anders zeggen dan WOW .
Mocht je een nieuwe kast aan willen schaffen neem deze kast dan in overweging.
Ok de prijs is niet echt misselijk . 134.95 Bij :www.pcmegastore.nl
Maar dan heb je ook wat moois staan waar je een paar jaar mee vooruit kan.

Heb jij ook een Zalman GS1000 Zwart?

ik twijfel tussen deze en de antec p183 of p193 http://tweakers.net/price...-p193-zwart.html#tab:info
ik wil graag een full size tower maar de p193 cost 145,-
het enige minpuntje aan de p183 (behalve dat hij wat kleiner is) vind ik dat hij geen side fan heeft, heeft iemand ooit eens zelf een gat geboord in de zijkant en er een fan op gezet en nog tips daarbij? ik hoor ze graag!

[Reactie gewijzigd door beschuitbus op 11 juli 2009 16:57]

Wel een mooie kast.
Ik heb de review 2 sterren gegeven. In mijn optiek is ie net iets boven matig. Probeer aub wat aan je spelling te doen. Plak desnoods de tekst in word met spelling controle. Niet dat die het perfect maakt maar wel beter.
spelling check gedaan in word 1 miniscuulfoutje . 1 hoofdletter
Check again :). Ik bedoelde tevens de zinsopbouw. Maar ik zal niet verder mierenne*ken :)
wat bovenstaande persoon bedoelt is deze zin bijvoorbeeld :P
ookal mierengeneukt het leest gewoon niet prettig...

Tof dat je een review hebt geschreven over deze kast, was ik net naar op zoek.

Ga alleen niet beweren dat je correct Nederlands schrijft, dat gaat een stapje te ver (no offence...)
Goede review, het zgn "correcte nederlands" ?

Ik moet zeggen dat ik me er niet aan gestoord heb ! ( en ja, een zin met 'ik' beginnen is not done )
Er zijn ergere reviews te zien die betere score's krijgen ( iets met kosten niet duur :| )

DIt is relatief goed opgezet
taalpuristen heb je altijd, en die horen nu eenmaal te zeuren, alleen jammer dat ze dat niet op de juiste plek doen.

My 2 ct's
veel plezier met je kast, ik twijfel nog tussen deze en de HAF932 van CM
Je taalgebruik en zinsopbouw stoor ik me niet aan, ik vind het al relaxt dat je de tijd hebt genomen om een review te schrijven, denk dat de rest ook blij mag zijn dat je dat doet!

Zelf ben ik op zoek naar een nieuwe kast voor mijn nieuwe pc!
Deze ziet er qua uiterlijk wel mooi uit, naar mijn mening, geen kermisattractie!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe warm je hardware wordt, vooral ook omdat er aan de voorkant geen intakefan(s) zitten, wat ik zelf nogal een minpunt vind van de kast!
Misschien zou je dat nog kunnen posten / pm-en!?!?

Dat hotswap gebeuren snap ik niet helemaal, wat is nou het voordeel daarvan?
Ga je er op snelheid niet op achteruit als je 2hdd's in raid0 zet direct op je mobo?
Zitten er ook nadelen aan?
Heb gisteren dezelfde kast gekocht.
Mooie behuizing, makkelijke montage en genoeg schroeven ;)

En ding vind ik dan wel jammer.
Er zijn 6 plaatsen aanwezig voor een harddisk te plaatsen. Maar 3 van deze uitneembare rekjes zitten aangesloten op de zogenaamde hotswap PCB. De andere 3 kun je er dus wel uithalen, maar die zitten direct op kabels, niet praktisch hotswappable voor een 4 disk raid o.i.d.
De hotswap PCB krijgt zijn stroom van 2x een 4 pins connector, ook wel een beetje jammer, omdat deze er langzaamaan uit gaan? (imo)

Nu heb ik al gezien dat een hotswap PCB los te koop is, dus dat is dan weer wel mooi.